آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » طرح صیانت، بزرگترین تهدید سئو در ایران
اخبار استارتاپی

طرح صیانت، بزرگترین تهدید سئو در ایران

اسفند 24, 1401 100

گزارش جامع سئو که به بررسی وضعیت سئو در سال 1401 در ایران و مقایسه آن با سال 1400 می‌پردازد، توسط تریبون منتشر شده است.  این گزارش به نکات تحلیلی حوزه سئو در ایران ازجمله کاهش تعداد متخصصان سئوکار تازه‌وارد، رشد درآمد سئوکارهای پایتخت‌نشین، چالش‌های متخصصان سئو و اصلی‌ترین انتظارات کارفرمایان از سئو می‌پردازد.

متوسط درآمد خانم‌ها از آقایان کمتر است

44درصد از کسانی که در حوزه سئو کار می‌کنند درآمدی کمتر از ده میلیون دارند. بیشترین درآمد در این حوزه بین 5 تا 10 میلیون است که درآمد 32درصد افراد این نظرسنجی را به خود اختصاص داده است. در این بین، درآمد 51درصد از خانم‌ها بین 5 تا 10 میلیون تومان است، در حالی که حدود یک سوم از آقایان، بین 10 تا 18 میلیون تومان از حوزه سئو کسب درآمد می‌کنند. همچنین میانگین درآمد خانم‌ها و آقایان با اختلاف 6 میلیون تومانی همراه است، به طوری که میانگین درآمد خانم‌ها 10 میلیون و آقایان 16 میلیون تومان است.

تجربه بیشتر، درآمدزا تر از تعدد شغل

بر اساس آمار بدست آمده در این گزارش، 62درصد افرادی که یک شغل دارند درآمد بیش از ده میلیون تومان دارند و در عین حال، 52درصد افراد چند شغله این میزان درآمد را به خود اختصاص داده‌اند. از سوی دیگر، سابقه کار تاثیر چشمگیری در میزان درآمد سئوکارها دارد بطوریکه 66درصد افرادی که سابقه کاری بیش از ده سال دارند، رقمی بالاتر از 30 میلیون بصورت ماهانه درآمد کسب می‌کنند. کارشناسان سئو درآمدی بین 5 تا 10 میلیون تومان دارند و درآمد بیش از 50درصد کارشناسان ارشد سئو نیز بین 10 تا 18 میلیون تومان است.

 بشترین انتظار کارفرمایان از سئو

با توجه به تحقیقات انجام شده، 66درصد از فریلنسرها و مشاوران سئو بر این باور هستند که کارفرمایان از سئو انتظار افرایش میزان فروش را دارند. در گزارش 1400 نیز انتظار افزایش فروش پیش از بهبود کلمات کلیدی و افزایش ترافیک بوده است.

تولید محتوا، پرهزینه‌ترین بخش سئو

بیشترین بودجه بخش سئو به ترتیب به تولید محتوا، موارد فنی سایت و رپورتاژ آگهی اختصاص داده می‎شود. در این گزارش عنوان شده است میزان بودجه تخصیص داده شده به تولید محتوا نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

چالش‌های سئو در سالی که گذشت

فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنت، با 78درصد در صدر چالش‌های حوزه سئو قرار دارد. پس از آن ناآگاهی کارفرما از روند یک پروژه سئو و ناهماهنگی در ارتباط با سایر تیم‌های فنی، محصول، محتوا و غیره پرچالش‌ترین موضوعات در مسیر فعالیت سئو در 12 ماه گذشته بوده است. فیلترینگ و محدودیت‌های اعمال‌شده بر اینترنت روی پروژه‌های 76درصد از متخصصان سئو تاثیر زیاد و خیلی زیاد داشته است، این در حالی است که این موضوع در کشورهای خارجی به طور کلی موضوعیت ندارد و برای آن‌ها دغدغه و چالشی ایجاد نمی‌کند.

طرح صیانت و طبقاتی‌شدن اینترنت، بزرگترین تهدید سئو

بزرگترین تهدید حوزه سئو از نظر فعالان این حوزه همچنان طرح صیانت و طبقاتی‌شدن اینترنت است. این تهدید با 78درصد در صدر جدول قرار دارد. هوش مصنوعی و پیشرفت‌های آن در رتبه دوم با 41درصد قرار دارد.

برای خواندن متن کامل گزارش اینجا را کیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×