» اخبار استارتاپی » محدودیت مسیریاب نشان برطرف شد
اخبار استارتاپی

محدودیت مسیریاب نشان برطرف شد

تیر 20, 1403 40

مسیرباب نشان دیروز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که شرکت ارتباطات زیرساخت بدون اطلاع قبلی، دسترسی کاربرانی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند را به سرویس‌های نشان مسدود کرده است.

امروز این مسیریاب در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس خبر از رفع محدودیت ایجاد شده روی ترافیک اینترنت داد و نوشت: “چند ساعت پس از انتشار بیانیه نشان، بدون توضیحی از طرف نهاد مسئول، مسدودی ترافیک اینترنتی به سرورهای نشان برطرف شد و کاربرانی که دسترسی‌شان به سرویس‌های نشان قطع شده بود، می‌توانند دوباره بدون هیچ محدودیتی از نشان استفاده کنند. ”

جواد عامل، مدیرعامل نشان، در توییتی با مربوط دانستن علت این محدودیت به بات‌های هوشمند شرکت‌های مجری فیلترینگ عنوان کرده بود: ” این نخستین بار نیست که بات‌های به اصطلاح هوشمند شرکت‌های مجری فیلترینگ، در دسترسی شهروندان به سرویس‌های کاربردی اختلال ایجاد می‌کنند. متاسفانه هیچ مکانیزمی نیز برای پاسخ‌گویی و یا جبران آسیب‌ها به کسب‌وکارها و کاربران پیش‌بینی نشده است. در پاسخ به پیگیری‌ها، در یک تیکت و به صورت کلی اعلام شد که «مسدودی به صورت اتومات اعمال و دلیل آن راه اندازی سرویس های غیر مجاز نظیر VPN، پراکسی یا تونل بر روی سرورها است و با حذف آن‌ها، سرویس یه صورت اتومات بازخواهد گشت». ادعایی که به هیچ وجه صحت ندارد.”

درباره نشان

نشان یک مسیریاب فارسی است که در پیدا کردن اطلاعات مکان‌های روی نقشه و یافتن بهترین مسیر به هشت میلیون کاربران خدمات ارائه میدهد. برنامه نشان امکان شخصی سازی کردن مکان‌ها را برای کاربران فراهم میکند. با استفاده از این قابلیت کاربرانی که روزانه به نقاط مختلف در شهر مراجعه می کنند می توانند محل‌ های مراجعه اختصاصی خود را در نقشه مشخص کنند و برای مراجعه به آن‌ ها از این مسیریاب استفاده کنند.

امکان مشاهده نقشه به صورت دو بعدی و سه‌بعدی از دیگر قابلیت هایی است که این برنامه برای کاربران ارائه داده است. با استفاده از این قابلیت و با توجه به فراگیر بودن نقشه این برنامه در همه جاده‌ ها و شهرها، رانندگان می توانند پستی‌ بلندی‌ های موجود در مسیر خود را مشاهده کنند. علاوه بر حالت دو بعدی و سه بعدی بودن نقشه، امکان مشاهده نقشه در حالت شب و روز نیز برای کاربران فراهم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×