آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » مدیرعامل بازار: کافه بازار نسبت به گوگل‌پلی ارزش‌های بیشتری برای کاربرانش ایجاد میکند
اخبار استارتاپی

مدیرعامل بازار: کافه بازار نسبت به گوگل‌پلی ارزش‌های بیشتری برای کاربرانش ایجاد میکند

خرداد 13, 1403 10

شهاب‌الدین خدابخش، مدیرعامل بازار، طی مصاحبه‌ای تعداد کاربران بازار را بین 45 الی 50 میلیون نفر اعلام کرد و افزود در سال گذشته، بازار توانسته 3 میلیارد نصب آپدیت به کاربرانش بدهد؛ به گفته خدابخش این رقم برای بازار رکورد محسوب میشود.

خدابخش ضمن اشاره به این نکته که کافه بازار ارزش‌های بیشتری نسبت به گوگل‌پلی برای کاربرانش ایجاد میکند، توضیح داد بخشی از این ارزش‌آفرینی به محتوای بومی و زبان فارسی برمیگردد؛ چرا که برای هر توسعه‌دهنده‌‌ای، انتشار بازی‌اش در گوگل‌پلی امر ساده‌ای نیست؛ موضوعی که با افزایش تحریم‌ها، سختتر و پیچیده‌تر هم میشود.

وی ارزش‌آفرینی بعدی کافه بازار را عدم وجود اپ‌های جعلی مخصوصا در حوزه بانکی و موضوعات مربوط به فیشینگ در کافه بازار دانست؛ ارزشی که گوگل‌پلی به دلیل عدم دسترسی به بانک‌های ایرانی قادر به حصول اطمینان از آن نیست.

خدابخش در خصوص دسترسی بازار به اطلاعات کاربران عنوان کرد که میزان دسترسی در کمترین سطح قرار دارد و صرفا در حدی است که یک کاربر با چه آی‌پی کدام اپ را نصب و یا آپدیت کرده است.

انتظار چهار ساله کافه بازار برای دریافت کتبی رای مثبت سازمان فرابورس

در پایان، مدیرعامل بازار درباره آخرین وضعیت این شرکت در فرابورس گفت: “در طول سه الی چهار سال گذشته تلاش کردیم که از طریق IPO، سهامدارها بتوانند از شرکت خارج شوند؛ اما موفق نشدیم. حتی از هیئت‌پذیرش سازمان فرابورس، بصورت شفاهی رای مثبت نیز گرفتیم و قرار شد که آنها کتبی رای مثبت را به ما اعلام کنند؛ هنوز منتظریم تا اعلام کنند.”

وی در خصوص علت عدم اعلام کتبی رای مثبت عنوان کرد: “فقط در همین حد بدانید که حتی فرابورس هم نمیتواند به راحتی بصورت کتبی به ما بگوید که چرا رای مثبت هیئت پذیرش اعلام نمیشود.”

شهاب‌الدین خدابخش در سال ۱۴۰۲ مدیرعامل بازار شد

شهاب‌‌الدین خدابخش با شروع سال 1402 مدیرعامل کافه بازار و جایگزین حمیدرضا احمدی شد. خدابخش در سال‌های گذشته سمت‌های مختلفی را در حوزه‌های مالی و مدیریت اجرایی در کافه‌بازار برعهده داشته و حتی قائم مقام مدیرعامل بازار نیز بوده است.خدابخش تحصیلات خود را در رشته MBA دانشگاه شریف به پایان رساند.

وی از سال 1395 در گروه فناوری هزاردستان سمت‌های مختلفی را در حوزه مدیریت و اجرایی بر عهده داشته است. حمیدرضا احمدی از اسفند 1400 سکان‌دار کافه بازار بوده و پیش از آن مدیرعامل پلتفرم قرار (پلتفرم جلسات آنلاین) بوده است. نمایش نتایج سلامت‌سنجی برنامه‌ها و بازی‌ها به کاربران، برگزاری رویداد ساخت بازی‌، رشد و توسعه بازارپی و نیز به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها از جمله اقدام‌هایی بود که در دوران مدیریت حمیدرضا احمدی و در راستای رضایت کاربران و توسعه‌دهندگان و حمایت از صنعت برنامه و بازی موبایلی در ایران صورت پذیرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×