آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » مدیرعامل تاپین: نوآوری در لجستیک، برگ برنده کسب‌وکارهای آنلاین است
اخبار استارتاپی

مدیرعامل تاپین: نوآوری در لجستیک، برگ برنده کسب‌وکارهای آنلاین است

خرداد 5, 1403 50

مهرداد ملک‌محمدی، مدیرعامل و بنیانگذار تاپین در مراسم رونمایی از کتاب نوآوری در صنعت لجستیک ایران، ضمن اشاره به این موضوع که باید یک اکوسیستم لجستیکی در کشور ایجاد شود، عنوان کرد نوآوری در لجستیک واقعا ضروری است‌ و تبدیل به برگ برنده اصلی کسب‌وکارهای آنلاین شده است.

وی در ادامه در خصوص نیاز کشور به ایجاد اکوسیستم لجستیکی گفت:”باید از هوش مصنوعی، تجهیزات و زیرساخت‌های های تکنولوژی و غیره استفاده شود و نیاز به اکوسیستم لجستیک  واقعاً حس می‌شود. نکته مهم این است که این اکوسیستم نوآورانه به تنهایی نمی‌تواند توسط جایی مثل شرکت ملی پست پیاده سازی شود و باید همه شرکت های فعال و بازیگر اصلی این حوزه در شکل‌گیری آن نقش داشته باشند.”

مدیرعامل تاپین در ادامه درباره ضرورت لجستیک در بازار تجارت الکترونیک آنلاین ایران گفت: «امروزه تعداد فروشگاه های آنلاین بسیار بیشتر از گذشته شده و روز به روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. با این حساب، نیاز کسب و کارهای آنلاین و فعال در این حوزه به سمتی رفته که باید مرسولات را به خریداران با روش‌هایی نوین برساند تا به انتخاب اول و آخر آنها تبدیل شود. در گذشته مهم این بود که بسته فقط به هر طریقی دل یک زمانی به دست مشتری برسد اما الان مزیت رقابتی اینست که بسته در چه ساعت و روزی و همچنین در زودترین زمان ممکن برسد. لاکرهای هوشمند و سیستم های پودو و… نیز وارد کار شده است و همه این ها نشان می‌دهد که نوآوری در لجستیک واقعا ضروری است‌ و تبدیل به برگ برنده اصلی کسب‌وکارهای آنلاین شده است. ما نیز در این زمینه فعالیت ویژه‌ای داریم و بازوی لجستیک این مجموعه‌ها هستیم.»

ملک‌محمدی با اشاره به این موضوع که کمتر از پنج درصد صنعت لجستیک کشور از ادبیات نوآورانه استفاده می‌کنند، افزود:” روزانه یک میلیون بسته در کشور جابجا می‌شود که کمتر از پنجاه هزار مورد از آن‌ها در مجموعه‌های نوآورانه رخ می‌دهد و نیاز به رشد این موضوع داریم تا به رشد اقتصاد دیجیتال کشور هم منجر شود.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×