آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » مدیرعامل دیجیکالا در خصوص پرونده دادستانی: این اتفاق‌ها در بستر بی‌اعتمادی رخ داده است
اخبار استارتاپی

مدیرعامل دیجیکالا در خصوص پرونده دادستانی: این اتفاق‌ها در بستر بی‌اعتمادی رخ داده است

اسفند 26, 1402 80

مسعود طباطبایی، مدیرعامل دیجیکالا که اخیرا در پی فروش ماگ‌های جنجالی و شائبه توهین به مقدسات، بازداشت شده بود، در طی مصاحبه‌ای علت این اتفاق و فشارها را بی‌اعتمادی نهادهای رگولاتوری به دیجیکالا عنوان کرد و افزود وقتی شفافیتی در مورد علت این فشارها وجود ندارد، این احتمال را میدهیم که شاید پای یک سهم‌خواهی در میان است.

مسعود طباطبایی علت این بی‌اعتمادی را شناخت کم حاکمیت از دیجی‌کالا عنوان کرد و در ادامه افزود:

شناخت حاکمیت از دیجی‌کالا و اکوسیستم خیلی کم است و فهم من این است که هرچقدر بیشتر اکوسیستم را بشناسند، این رابطه بهتر خواهد شد. مأموریت‌ آدم‌هایی که در دیجی‌کالا کار می‌کنند، به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی، خدمت‌رسانی و سرویس‌‌دادن است. ما مأموریتی خارج از این موضوع برای خودمان متصور نیستیم. اتفاقا می‌توانیم امید را هم در این کشور بیشتر کنیم؛ چیزی که متأسفانه هر روز در کشور کم‌ و کمتر می‌شود. اگر بتوانیم بستر اعتماد را بسازیم، اتفاق‌هایی که می‌افتد به یک بحران تبدیل ‌نمی‌شود و اتفاق‌هایی مانند پلمب دفتر دیجی‌کالا تا بازداشت مدیرعامل شرکت رخ نمی‌دهد. تمام این واکنش‌ها می‌توانست با یک تلفن یا ارسال نامه اداری ساده حل شود، ولی متأسفانه در بستر بی‌اعتمادی این اتفاق رخ نمی‌دهد.

طباطبایی در پاسخ به این سوال که آیا شکایت دادستانی از دیجیکالا و بازداشت شبانه وی ممکن است برای سهم‌خواهی از دیجی‌کالا‌ بود باشد، عنوان کرد:

نمی‌توانم بگویم‌ مدارکی برای این موضوع دارم که چنین چیزی وجود دارد. به‌طور خاص درباره فروش ماگ‌ها و شکایت دادستانی می‌توان از زوایای مختلف به این قضیه نگاه کرد. من این را می‌بینم که یک قشر مذهبی و ‌قشری از جامعه بابت آن ناراحت شدند، فکر کردند دیجی‌کالا این ماگ با این محتوا را تولید و عرضه کرده‌ و این در حالی است که این یکی از هزاران لیوان‌هایی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف بوده است. من خودم وقتی اولین‌بار این ماگ را دیدم، به این فکر کردم که شاید مادر من هم آن را می‌دید، به آن انتقاد می‌کرد؛ بنابراین به محض اینکه آن را دیدم، فرایند حذف آن اتفاق افتاد. بیانیه‌ دادیم و عذرخواهی کردیم. اگرچه اگر به لحاظ تجاری و قوانین تجاری به این موضوع نگاه کنید، اتفاقی نبوده است، اما به هر حال ممکن بود‌ توهین تلقی شود و من وظیفه خودم دانستم که آن را از فروشگاه حذف کنم. بنابراین اینکه بگویم این ‌پروژه‌ای از قبل طراحی‌شده بوده و بخشی از پروژه فشار به دیجی‌کالا بوده تا سهام خودش را واگذار کند، مدرکی ندارم، اما به هر حال چنین فشارهایی روی ما زیاد است. وقتی شما نمی‌دانید چرا این فشارها وجود دارد، در حالی که برنامه‌ این است که اعتمادسازی کنید، ذهن آدم هزار جا می‌رود و یکی از آنها هم این است که شاید پای یک سهم‌خواهی در میان است.

طباطبایی در خصوص آخرین وضعیت دیجیکالا برای ورود به بورس توضیح داد:

یک دوره‌ای دیجی‌کالا علاقه‌مند بود وارد بورس شود، ولی به خاطر موانعی که وجود داشت‌ و مدل ارزش‌گذاری که سازمان بورس دنبال آن بود، دیجی‌کالا از ورود به بورس منصرف شد تا مجدد اوایل امسال که گفت‌وگو انجام شد. مدارک لازم و پیش‌نیاز‌ها تکمیل شده است و منتظریم ‌‌در زمان مقتضی این اتفاق بیفتد. البته باید این را هم در نظر گرفت که چه زمانی وارد بورس شدن خودش یک نکته است، ولی موانع که رفع شود، می‌توان امیدوار بود‌ بتوانیم وارد بورس شویم. با توجه به اتفاق‌هایی که در گذشته افتاد، برداشت من این است که بدون اینکه وارد بورس شویم‌ هم مسیر توسعه شرکت را ادامه بدهیم و بازار خودش را بزرگ کند. در نهایت اگر امکانش باشد وارد بورس می‌شویم. ورود به بازار بورس یک‌سری مزایا دارد که می‌خواهیم از آن استفاده کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×