آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » مدیرعامل سرآوا: پارک فناوری پردیس به دنبال تشکیل یک سازمان سرمایه‌گذاری و یک هلدینگ بزرگ است
اخبار استارتاپی

مدیرعامل سرآوا: پارک فناوری پردیس به دنبال تشکیل یک سازمان سرمایه‌گذاری و یک هلدینگ بزرگ است

اردیبهشت 1, 1403 40

فرزین فردیس رییس هیات‌مدیره «هم‌آوا» و مدیرعامل «سرآوا»، دلیل تصمیم پارک فناوری پردیس مبنی بر خروج از کارخانه نوآوری آزادی را پیاده‌سازی برنامه‌های توسعه‌ای پارک فناوری پردیس در حوزه تشکیل یک سازمان سرمایه‌گذاری و یک هلدینگ بزرگ عنوان کرد.

اخیرا اخباری منتشر شد که پارک فناوری پردیس قصد دارد از کارخانه نوآوری آزادی خارج شود. فرزین فردیس، در طی مصاحبه‌ای علاوه بر بیان کردن دلایل تصمیم پارک فناوری پردیس به چشم‌انداز آینده کارخانه نوآوری آزادی بدون حضور پارک فناوری پردیس می‌پردازد.

فرزین فردیس ضمن اشاره به این موضوع که چند راه حل پیش روی کارخانه نوآوری آزادی قرار دارد، عنوان کرد:

اول آن که کارخانه به عنوان شعبه ناحیه نوآوری شریف یا یکی دیگر از دانشگاه‌های کشور فعالیت خود را ادامه دهد که با توجه به قرابت جغرافیایی دانشگاه صنعتی شریف می‌تواند گزینه مناسبی باشد. دوم آنکه با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دستیار ویژه ایشان در امور ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری، شرایط تسهیل شده برای تداوم فعالیت مجموعه‌های مستقر در کارخانه نوآوری مهیا گردد. سوم آنکه برای اخذ مجوزهای مورد نیاز در مسیر تبدیل شدن کارخانه نوآوری آزادی به یک پارک خصوصی در همان محل اقدام گردد که البته این راه حل الزامات و پیش‌نیازهای خاص خود را می‌طلبد و نیازمند یک بررسی دقیق مالی و اجرایی است.

فردیس برنامه‌های توسعه‌ای پارک فناوری پردیس را دلیل تصمیم آنها عنوان کرد و افزود:

ظاهرا برنامه‌های توسعه جدی پارک فناوری پردیس علی‌الخصوص در حوزه تشکیل یک سازمان سرمایه‌گذاری و یک هلدینگ بزرگ بر مبنای آخرین مصوبات هیات وزیران و همچنین اعتقاد مدیران پارک مبنی بر آن که کارخانه نوآوری آزادی به بلوغ کافی در اداره خود رسیده، دلیل این تصمیم قطعی پارک بوده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد:

مسلما عدم حضور پارک در کنار هم‌آوا برای ما مطلوب نیست و حضور آن‌ها همچون گذشته می‌توانست برای شرکت‌ها و استارتاپ‌های مستقر در کارخانه ارزش‌آفرین باشد و یک حریم حفاظتی روانی و فیزیکی مناسب برای کارخانه ایجاد کند. بنابراین از دوستان نماینده پارک خواهش کردیم که مهلت دو سه ماهه‌ای برای خاتمه‌ی همکاری چندین ساله قایل باشند.

اکنون باید دید بدون حضور پارک فناوری پردیس، چه آینده‌ای در انتظار کارخانه نوآوری آزادی و استارتاپ‌های مستقر در آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×