» اخبار استارتاپی » مدیرعامل همراه ‌اول: دو سوم مشترکان همراه اول از فیلترشکن استفاده می‌کنند
اخبار استارتاپی

مدیرعامل همراه ‌اول: دو سوم مشترکان همراه اول از فیلترشکن استفاده می‌کنند

تیر 30, 1403 130

مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول، در مجمع عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران، فیلترینگ را عامل کاهش کیفیت اینترنت کل اپراتورهای کشور دانست و اعلام کرد دو سوم مشترکان همراه اول از فیلترشکن استفاده می‌کنند.

اخوان اعتقاد دارد فیلترینگ تنها برای فروشندگان فیلترشکن سود خواهد داشت. وی در این خصوص گفت: «وقتی دو سوم مشترکین ما از فیلترشکن استفاده می‌کنند، تنها برنده این ماجرا و غائله دوستانی هستند که فیلترشکن می‌فروشند.»

مدیرعامل همراه اول گفت:

مشکل دیگری که فیلترینگ ایجاد می‌کند، مشکل امنیتی است، فیلترشکن گوشی مردم را آلوده می‌کند. در کنار این مساله فیلترشکن‌ها گوشی مشترک را به بدافزار آلوده می‌کنند و هر کدام این گوشی‌ها، به‌عنوان یک حمله‌کننده سایبری به شبکه ارتباطی کشور عمل می‌کند. به این ترتیب، از نظر فنی هزینه بسیار بالایی به اپراتورها تحمیل می‌شود تا بتوانند امنیت شبکه را مجددا برقرار کنند.

بر اساس آنچه که در جلسه امروز (۳۰ تیر ماه) مجمع همراه اول عنوان شد، این شرکت با ۱۰۲ میلیون مشترک (HLR) و ۷۱ میلیون مشترک فعال (VLR) ۵۵ درصد سهم بازار درآمدی را در اختیار دارد. همچنین رشد ترافیک دیتای همراه اول در سال 1402، ۲۴ درصد بوده و ۹.۴ میلیون مشترک جدید جذب شده است.

درآمد عملیاتی شرکت اصلی از ۳۹ هزار و ۳۰۵ میلیارد تومان به ۵۱ هزار و ۴۲۱ میلیارد تومان رسیده است. علاوه بر آن، سود خالص شرکت اصلی از ۵ هزار و ۴۳ میلیارد تومان به ۶ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گفته اخوان هم‌اکنون ۴۸ هزار و ۶۳۰ سایت لوکیشن 4G و بیش از ۱۰۰۰ سایت لوکیشن 5G راه‌اندازی شده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×