آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » مدیر توسعه کسب‌و‌کار مایکت بازداشت شد
اخبار استارتاپی

مدیر توسعه کسب‌و‌کار مایکت بازداشت شد

مرداد 18, 1402 50

ثریا رضایی، مدیر توسعه کسب و کار مایکت به دلیل موضع‌گیری علیه حجاب در توییتر، روز سه‌شنبه در محل کار خود بازداشت شد.

ویدیویی با عنوان «دستگیری رئیس مرکز توسعه یکی از شرکت های مهم در حوزه فضای مجازی» در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که در آن تصاویری از دستگیری ثریا رضایی مهوار، مدیر توسعه کسب و کار مایکت را نشان می دهد.

مایکت زیر مجموعه هلدینگ حصین است. طاقچه نیز که در روزهای اخیر فیلتر شده بود، از دیگر شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ حصین محسوب می‌شود.

طاقچه به دنبال انتشار تصاویری بدون حجاب از برخی از کارکنان خود، موقتاً آن‌ها را از فعالیت‌های خود معلق کرد. اما با ارائه تعهدات لازم به دادستانی، تعلیق آن‌ها لغو گردید.

طاقچه» در کنار فروشگاه «دیجی‌کالا» و شرکت خدمات بیمهٔ «ازکی» سه شرکت یا استارتاپی هستند که در روزهای اخیر به‌دلیل منتشر شدن تصاویری از زنانی کارمندی که حجاب بر سر ندارند، با برخورد نهادهای حکومتی و موج تبلیغاتی رسانه‌های نزدیک به حکومت علیه خودشان مواجه شده‌اند.

درباره مایکت

افزایش روزافزون انواع گوشی‌های هوشمند و کاربردهای فراوان آن‌ها در زندگی روزمره مردم از یک سو و تولید و توسعه نرم‌افزارهای این گجت‌ها در کنار محدودیت دسترسی کاربران ایرانی به فروشگاه اندرویدی شرکت گوگل از سوی دیگر، باعث شد تا فروشگاه اندرویدی مایکت در تابستان ١٣٩٠ متولد شود. فضایی که توسعه‌دهندگان در آن، برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی خود را عرضه می‌کنند و کاربران می‌توانند در محیط امن و پویای آن از گردش در دنیای اندرویدی خود لذت ببرند.

در حال حاضر بیش از ۲۲هزار توسعه‌دهنده، حدود ۳۵۰هزار بازی‌ و برنامه‌ طراحی شده برای سیستم‌عامل اندروید را در فروشگاه مایکت به نمایش گذاشته‌اند.
همچنین بیش از ۴۰ میلیون کاربر، این استور را بر روی دستگاه‌های اندروید خود نصب دارند و از آن استفاده می‌کنند.

از تابستان ۱۴۰۰، «مایکت» با راه‌اندازی بخش فیلم و سریال نیز توانست بستری مناسب برای پخش محتوا با استفاده از ترافیک تمام‌بها ایجاد کند تا کاربران بتوانند به طور قانونی از محتوای مورد نظر خود استفاده نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×