» اخبار استارتاپی » هزینه میلیون دلاری محدودیت اینترنت در ایران
اخبار استارتاپی

هزینه میلیون دلاری محدودیت اینترنت در ایران

اسفند 20, 1401 50

بر اساس گزارش منتشر شده در Statista، ایران برای فیلترینگ و قطع مکرر اینترنت، معادل 773 میلیون دلار هزینه تراشیده است. اختلال اینترنت در ایران، زندگی بیش از 71 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است. این گزارش که مربوط به سال 2022 است، علت وضعیت نابسامان اینترنت ایران را اعتراضات طولانی‌مدت و قطع مکرر اینترنت توسط صاحبان قدرت دانسته است.
اولین رتبه در هزینه‌کرد اختلال اینترنت متعلق به روسیه با بیش از 21 میلیارد دلار در جریان جنگ با اوکراین در فوریه سال 2022 است.

میانمار طولانی‌ترین زمان قطعی اینترنت را در سال 2022 به خود اختصاص داده است: بیش از 17500 ساعت. تعطیلی ها عمدتاً در ایالت چین غربی در مرز با بنگلادش رخ داده است و به عنوان چهارمین کشور در هزینه‌تراشی برای قطعی اینترنت رتبه‌بندی شده است.

نیجریه ممنوعیت توییتر خود را در ابتدای سال لغو کرد اما همچنان این امر زندگی بیش از 100 میلیون نفر را در کل کشور در ژانویه تحت تأثیر قرار داد و هزینه اقتصادی 83 میلیون دلاری را به همراه داشت. اتیوپی سال گذشته شاهد تعطیلی طولانی مدت اینترنت حدود 9000 ساعت بود. زمانی که مقامات اتیوپی، اینترنت منطقه جنگ‌زده Tigray را قطع کردند، زندگی افراد کمتری تحت تأثیر قرار گرفت و هزینه‌ها علیرغم ماهیت مداوم محدودیت‌ها در حدود 146 میلیون دلار باقی ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×