آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » وزیر ارتباطات: دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران غیرقانونی و حرام است
اخبار استارتاپی

وزیر ارتباطات: دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران غیرقانونی و حرام است

اردیبهشت 9, 1402 120

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران بر اساس قانون و فتوای مقام معظم رهبری غیر قانونی و حرام است.

زارع‌پور در حاشیه جلسه هیأت‌دولت در روز چهارشنبه با اشاره به رعایت اصل ۲۵ قانون اساسی در پیام‌رسان ها، دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران را غیرقانونی و حرام عنوان کرد و افزود: “حفظ اطلاعات مردم مشمول اصل 25 قانون اساسی است؛ اطلاعات مردم در فضای مجازی جزو حریم شخصی آنهاست و شرعا و قانونا کسی حق دسترسی به آنها ندارد.

با توجه به اینکه بسیاری از کاربران از این اپلیکیشن‌ها برای ارسال پیام، انجام تراکنش‌های مالی و همچنین به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی خود استفاده می‌کنند، دسترسی غیرمجاز به اطلاعات آن‌ها می‌تواند به آسیب‌های جدی در امنیت و حریم شخصی کاربران منجر شود. برای جلوگیری از این موضوع، لازم است که سازمان‌های مربوطه اقدامات لازم را برای ارتقاء امنیت و حفظ حریم شخصی کاربران این اپلیکیشن‌ها انجام دهند و در صورت وجود دسترسی غیرمجاز، به سرعت اقدامات لازم را برای حذف آن انجام دهند.

به طور کلی، دسترسی غیرمجاز به اطلاعات کاربران از سوی اپلیکیشن‌ها یک مسئله مهم در عرصه حفظ حریم شخصی و امنیت اطلاعات شخصی کاربران است که نیازمند توجه و اقدامات جدی از سوی سازمان‌های مربوطه و همچنین همکاری کاربران با این سازمان‌ها برای گزارش هرگونه نقض امنیتی و حریم شخصی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×