آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » پاسخ مدیرعامل شیپور به وزارت راه و شهرسازی: با محدود کردن دو پلتفرم نمی‌شود بازار قیمت مسکن را کنترل کرد
اخبار استارتاپی

پاسخ مدیرعامل شیپور به وزارت راه و شهرسازی: با محدود کردن دو پلتفرم نمی‌شود بازار قیمت مسکن را کنترل کرد

اردیبهشت 5, 1403 30

حمیدرضا پاکروان، مدیرعامل شیپور، در طی مصاحبه‌ای در واکنش به هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مسدود شدن بخش املاک شیپور و دیوار، عنوان کرد:

ما و دیوار همیشه آماده تعامل و همکاری با سازمان‌های مربوطه در زمینه ثبت آگهی‌ها هستیم و این بار هم جلسات متعددی با همکارانمان در  وزارت راه و شهرسازی برگزار کرده‌ایم. اما اگر این فرآیند با تاخیر مواجه شده است به دلیل دقت و توجه ما در زمینه قرار دادن خدمات جدید در پلتفرم است.

مدیرعامل شیپور با اشاره به نامتوازن بودن عرضه و تقاضا در بازار مسکن، اعلام نمود:

ضمن اینکه هیچ‌گونه مشکلی با این طرح نداریم، چون به طور حتم به کم شدن آگهی‌های تقلبی کمک می‌کند. اما نقد ما بر این است که این طرح در کنترل قیمت تاثیرگذار نیست و ارتباطی به قیمت‌سازی و افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن ندارد. اتفاقاتی که در بازار مسکن رخ می‌دهد نتیجه نامتوازن بودن عرضه و تقاضا، درست اعمال نشدن مالیات بر خانه‌های خالی، تورم و ده‌ها دلیل دیگر است.

وی در ادامه افزود:

 تغییرات و قراردادن امکانات و الزامات جدید در سایت‌هایی که میلیون‌ها کاربر دارند و کاربران در تمام شبانه‌روز از آن استفاده می‌کنند، نیاز به دقت و توجه زیاد در طراحی UI و UX سایت دارد. اینکه کاربر در کدام بخش کدپستی را وارد کند و در کدام بخشِ ثبت آگهی احراز هویت شود و تمام این ریزه‌کاری‌ها نیاز به تعامل با بخش فنی و طراحی سایت دارد، ما اگر بخواهیم کاربران به همان شکل کاربرپسند با سایت کار کنند و دچار چالشی نشوند باید طبق استانداردهای فنی سایت کار را پیش ببریم. به همین خاطر این فرآیند طول کشید اما تا اوایل هفته آینده اجرایی خواهد شد، چون بسترسازی‌های آن صورت گرفته و آماده است. اما همچنان تاکید می‌کنم با محدود کردن دو پلتفرم نمی‌شود بازار قیمت مسکن را کنترل کرد و حل این مشکلات نیاز به راهکارهایی منسجم‌تر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×