آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » پلتفرم سفارش‌گیری آنلاین افود دامنه فعالیت خود را به شیراز گسترش داد
اخبار استارتاپی

پلتفرم سفارش‌گیری آنلاین افود دامنه فعالیت خود را به شیراز گسترش داد

فروردین 29, 1403 60

پلتفرم سفارش‌گیری آنلاین افود که دی ماه سال گذشته فعالیت خود را از مشهد آغاز کرده بود، اکنون دامنه فعالیت خود را به شیراز گسترش داد.

افود به عنوان بازوی سفارش‌گیری آنلاین غذای گلرنگ، در زمان شروع فعالیت خود عنوان کرده بود که احتمالا یکسال دیگر در تهران فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. این پلتفرم پس از یک ماه فعالیت در شیراز اعلام کرد که 20 درصد از بازار روزانه سفارش آنلاین غذا در مشهد را در اختیار خود دارد.

سرویس‌های افود شامل رستوران، کافه، نانوایی، پروتئینی، قنادی، میوه و آبمیوه و بستنی می‌شود و هزینه ارسال برای کاربران رایگان در نظر گرفته شده است.

اسنپ‌فود، افود و زودکس در شیراز

در حال حاضر سه پلتفرم سفارش‌گیری آنلاین غذا یعنی اسنپ‌فود، افود و زودکس در شیراز فعالیت می‌کنند.  اسنپ فود با سهم بازار ۸۵٪ بزرگ‌ترین سرویس آنلاین سفارش غذا در ایران محسوب می‌شود، باید دید به مرور زمان پلتفرم‌هایی نظیر افود و زودکس تا چه میزان می‌توانند سهمی از بازار ۱۷درصدی آنلاین غذا برای خود بدست آورند.

گفتنی است الوپیک نیز پس از خریداری شدن توسط گروه صنعتی گلرنگ، مجددا فعالیت خود را در شیراز از سر گرفته است.

گلرنگ ونچرز

گروه صنعتی گلرنگ از طریق بازوی سرمایه‌گذار خطرپذیر خود یعنی گلرنگ ونچرز و با استفاده از گروه سرمایه‌گذاری کوروش که مالک برندهای افق کوروش، اُمارکت و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مختلف است، در یکی از اقدامات خود با راه‌اندازی اُفود سعی دارد به بازار سفارش‌گیری آنلاین غذا ورود کند. افق کوروش مجموعه‌ای از رستوران‌های زنجیره‌ای را به عنوان دارک‌کیچن خریداری کرده است و اکنون با ورود به بازار سفارش‌گیری آنلاین غذا سعی در تکمیل زنجیره ارزش خود دارد.

گلرنگ ونچرز به عنوان سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) گروه صنعتی گلرنگ، با تمرکز بر ایجاد هم‌افزایی در توسعه کسب‌وکارهای نوین در راستای زنجیره ارزش این گروه صنعتی فعالیت خود را در مردادماه 1401 آغاز کرد. گلرنگ ونچرز باور دارد؛ ساخت اکوسیستمی با حضور یک گروه صنعتی موفق با بیش از 50 سال تجربه و بیش از 100 برند خوش‌نام در سطح ملی و بین المللی در کنار استارتاپ‌ها، کسب‌وکارهای نوآور و شرکت‌های فناور نتیجه‌ای اثربخش به دنبال خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×