آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » پیام‌رسان ایتا کانال یک فروشگاه را مسدود کرد؛ علت مسدودی استفاده از تصاویر چهره!
اخبار استارتاپی

پیام‌رسان ایتا کانال یک فروشگاه را مسدود کرد؛ علت مسدودی استفاده از تصاویر چهره!

فروردین 29, 1403 60

مسدود شدن کانال یک فروشگاه در پلتفرم ایتا به علت انتشار چهره زنان

بر اساس قوانین پلتفرم ایتا، چهره مدل‌ها در کانال‌های فروشگاهی باید بصورت محو و یا برش‌خورده نمایش داده شود.

بنفشه ابراهیمی، مدیر و موسس فروشگاه پوشاکی که به دلیل نمایش چهره مدل لباس، کانال فروشگاه وی مسدود شد، اعلام کرد:

صورت مدل‌های ما در فیلم‌های معرفی محصول در ایتا پوشانده می‌شد. یکی دو ماه پیش فیلمی ده ثانیه‌ای منتشر کردیم که چند ثانیه چهره خانم مشخص بود. به ما اخطار دادند که پاک کنید و پاک کردیم. یک بار دیگر فیلم دیگری منتشر کردیم که چهره خانم در آن مشخص بود و بعد از آن به ما اطلاع دادند کانال‌مان بسته شده است.

ابراهیمی افزود:

من مشکلی با بسته شدن کانالم ندارم ولی ایتا خیلی ضعف دارد. بدا به حال آن آدم‌هایی که بنای کسب‌وکارشان را روی ایتا بسته‌اند و این پیام‌رسان یک‌شبه کسب‌وکارشان را می‌بندد. کسب‌وکار من در پلتفرم‌های دیگر فعال است و نیازی به ایتا ندارم. ایتا نه پلتفرم خوبی است نه برای ما بازدهی دارد.

پیام‌رسان‌های ایرانی

با ورود نسل تلفن‌های هوشمند و محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی و قابلیت‌های گسترده آنها در گسترش ارتباطات و ظرفیت خارق العاده آنها در شکل گیری دهکده جهانی به مفهوم واقعی مردم از هرقشر و طبقه و گروهی به شدت بدان وابسته شدند و در این میان پیام رسان ها به سرعت جای خود را باز کردند.

تشکیل گروه‌های خانوادگی، دوستانه، کاری، ارسال پیام، عکس، فیلم و ارتباطات تصویری و غیره از جمله ظرفیت هایی است که مردم را ترغیب به استفاده از پیامرسان ها کرد و امروز کمتر کسی را می توان دید که در این فضا حضور نداشته باشد فضایی که بومی سازی نشده و به اعتقاد بسیاری باید به مانند برخی کشورها که در این راستا اقدام کرده اند در کشور ما هم مدیریت و قانونمند شود.

به گفته ایرنا از میان پیام رسان‌های مختلف ایرانی سروش، ایتا، روبیکا، بله، آی‌گپ و شاد شناخته شده‌ترین‌ها هستند که توانستند بخشی از کاربران فضای مجازی کشور را به خود جلب کنند. بر اساس آمار اعلام شده از سوی روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پانزدهم آذرماه در روبیکا ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر، ایتا ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، بله سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر و سروش پلاس سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر عضو شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×