آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » ژوبین علاقبند: حساب‌های یکی از شرکت‌های لیان کپیتال به دلیل ۲ ریال بدهی مالیاتی مسدود شده است!
اخبار استارتاپی

ژوبین علاقبند: حساب‌های یکی از شرکت‌های لیان کپیتال به دلیل ۲ ریال بدهی مالیاتی مسدود شده است!

اردیبهشت 9, 1403 30

ژوبین علاقبند، مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه لیان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد حساب‌های یکی از شرکت‌های گروه لیان به دلیل ۲ ریال بدهی مالیاتی  ناشی از زیان انباشته چند سال‌ گذشته مسدود شده است.

 

وی عنوان کرده است که اسامی اعضای ‌هیئت‌مدیره به دلیل این اتفاق وارد بلک لیست شده‌ است. نکته جالب این ماجرا اینجاست که به گفته علاقبند امکان صدور فیش دو ریالی برای اداره دارایی امکان پذیر نیست.

شایان شلیله، فعال حوزه کارآفرینی در واکنش به این توییت، نوشت:

ما یه مالیات داریم ۱۲۵۰ تومان. از دو سال پیش الان شده ۳۵۰۰ تومان و هنوز نمیشه پرداخت کرد. چون دستگاه زیر ۵هزار تومان کارت نمیکشه.

پورتفولیو لیان کپیتال

لیان کپیتال در سال ۱۳۹۵ به عنوان یک شرکت مدیریت سرمایه خصوصی (Private Equity) فعالیت خود را آغاز کرد.

از میان شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی در ایران، لیان کپیتال از سال ۱۳۹۷ تمرکز اصلی خود را بر روی سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای صنعت سلامت (Wellness Industry) قرار داد. صنعت سلامت در جهان به شاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود. «مراقبت‌های شخصی و زیبایی»، «غذا و نوشیدنی‌های سالم»، «سلامت الکترونیک»، «گردشگری سلامت»، «مکمل‌های غذایی و دارویی» و «سلامت روان» مهم‌ترین بخش‌های این حوزه هستند.

پورتفوی شرکت لیان کپیتال به عنوان یک شرکت مدیریت سرمایه خصوصی (Private Equity) شامل شرکت‌های دکتردکتر، هومکا و دکتر ساینا (سلامت الکترونیک)، مهرگیاه، زیدشت و شیرین مهرآرا (غذا و نوشیدنی سالم) و آدریان سلامت، هیلیا فارمد و نیچرز پلنتی (مکمل‌های غذایی و دارویی) می‌شود.

درباره شرکت‌های مدیریت سرمایه خصوصی (Private Equity)

شرکت‌های مدیریت سرمایه خصوصی، تمام یا بخشی از سهام شرکت‌های خصوصی را خریداری می‌کنند و پس از رساندن آن‌ها به رشد و سودآوری از این شرکت‌ها خارج می‌شوند.

شرکت‌های مدیریت سرمایه خصوصی (Private Equity) پس از سرمایه‌گذاری، با ایجاد تغییرات اساسی در ساختار شرکت و به کمک تیم مدیریتی جدید، برنامه‌های دقیقی برای رشد فروش، بهبود بازاریابی، افزایش بهره‌وری و در نهایت افزایش ارزش سرمایه‌ دارند. شرکت‌های PE می‌توانند با تخصص‌های خاص خود در حوزه‌های عملیاتی، تکنولوژی، مالی و منابع انسانی به شرکت‌های سرمایه‌پذیر کمک کنند تا استراتژی‌های خود را توسعه دهند، از فناوری‌های مدرن استفاده کنند یا وارد بازارهای جدید شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×