آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » کارآفرینان ایرانی موفق به جذب سرمایه 2 میلیون یورویی شدند
اخبار استارتاپی

کارآفرینان ایرانی موفق به جذب سرمایه 2 میلیون یورویی شدند

تیر 25, 1402 80

شرکت فرمالو موفق به جذب سرمایه 2 میلیون یورویی شد. فرمالو با این جذب سرمایه به دنبال  گسترش پلتفرم بدون کد خود است. چشم‌انداز این شرکت مستقر در تالین، ورود و تصاحب بازارهای انگلستان و کانادا است.

ریت اجاسار از شرکت سرمایه‌گذاری چنج ونچر (Change Venture) درباره این تیم می‌گوید: نقل مکان شرکت فرمالو به استونی و جذب موفق هزاران کاربر، بیان‌کننده این واقعیت غیرقابل انکار است که تلاش آنها برای رشد شرکت فرمالو چیزی جز یک دستاورد بزرگ نبوده است.

فرمالو، به تیم‌های حرفه‌ای ساخت اپلیکیشن‌های تجاری این پیشنهاد را ارائه میکند که چیزی شبه به لگو بسازند، البته با در نظر گرفتن این موضوع که آن‌ها در حال ساخت فرم‌ها، اپلیکیشن‌ها و پایگاه‌داده‌ها هستید و نه سفینه فضایی.

تیم موسس ایرانی این استارتاپ شامل فرخ شهابی، نوش برات‌پور، حسن نوری و امیر هاشمی است.  کار اصلی این استارتاپ در ابتدای شروع فعالیت، توسعه ابزارهای داده کاوی برای مشتریان و فروش آن بود. پس از مدتی، یکی از مشتریان این پلتفرم روزانه ماژول‌های جدیدی را درخواست می‌کرد که توسعه این ماژول‌ها کار پرهزینه و وقت گیری بود. برای حل این مشکل، این تیم ایرانی، نرم افزاری را توسعه دادند که به مشتریان خود این فرصت را میداد تا به صورت مستقل برنامه‌های جدید خود را ایجاد کنند. پس از این که این راه حل به موفقیت بزرگی دست یافت؛ این تیم تصمیم گرفت آن را رسمی کند و فرمالو در سال 2020 متولد شد.

ریت اجاسار از شرکت سرمایه‌گذاری چنج ونچر افزود: هنگامی که برای اولین بار بنیانگذاران فرمالو را ملاقات کردیم؛ علاوه بر ایده فوق‌العاده فرمالو، راه‌حل آن‌ها برای غلبه بر موانع علیرغم منابع محدود، توجه ما را به خود جلب کرد. نقل مکان شرکت فرمالو به استونی و جذب موفق هزاران کاربر، بیان کننده این واقعیت غیرقابل انکار است که تلاش آنها برای رشد شرکت فرمالو چیزی جز یک دست آورد بزرگ نبوده است.

فرمالو توانایی ادغام با ابزارهایی همچون گوگل، ماکروسافت و اسلک را دارد. بنابراین پلتفرم فرمالو به کاربران اجازه میدهد تا پایگاه داده جدید خود را با کشیدن و رها کردن بلوک‌ها به راحتی اضافه و خلق کنند. فرمالو با ایجاد جامعه ای از توسعه‌دهندگان بومی بیش از 25 هزار کاربر دارد که به طور فعال در روند توسعه پلتفوم شرکت میکنند. شرکت های بولت، متا و مک‌دونالد از جمله مشتریان این پلتفرم هستند. فرمالو شرکتی توانمند در بازار برنامه‌نویسی بدون کد محسوب می‌شود. این شرکت به کاربران تجاری راهی برای ایجاد برنامه‌های کاربردی قدرتمند با همکاری و مدیریت دسترسی عالی به داده ارائه می‌دهد.

گرگ بارنز، شریک Hyde Park Venture Partners می‌گوید: ما از مشارکت و حمایت از تیم فرمالو هیجان زده هستیم.

تیم فرمالو خبر از تصب بیش از 650 هزار پایگاه داده و اپلیکیشن تجاری بر روی این پلتفرم را دادند و افزودند این پلتفرم مشتریانی در ایالات متحده، آلمان، فرانسه، هند، استرالیا و آسیای جنوب شرقی دارد. با افزایش سرمایه‌گذاری در فرمالو شاهد توسعه این پلتفرم در بازارهای موجود و همچنین در بریتانیا و کانادا خواهیم بود.

شهابی عنوان میکند: “ما یک هدف در ذهن خود داریم. ما میخواهیم توسعه نرم‌افزار برای عموم مردم امکان پذیر باشد. همه می‌توانند با فرمالو  توسعه‌دهنده باشند. با این سرمایه‌گذاری، فرمالو به یک مرکز فضای کاری تبدیل می‌شود که به کاربران تجاری این امکان را می‌دهد که به ابزارهای خود در این پلتفرم دسترسی داشته باشند و هر نوع برنامه‌ای را که می‌خواهند در عرض چند دقیقه، نه چند ماه، ایجاد کنند”.

وی همچنین اضافه میکند که : “هدف ما در فرمالو این است که چیزی بیشتر از یک پلتفرم بدون کد باشیم. هدف ما ایجاد یک اکوسیستم بدون کد جامع است، جایی که هر توسعه دهنده بدون کد می تواند ایده های خود را با استفاده از مجموعه یکپارچه از ابزارها -نه فقط فرمالو بلکه تمام ابرازهای مورد علاقه آنها باهم- خلق کند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×