آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » کیسون 115 میلیارد تومان در گروه صنعتی رادیس سرمایه‌گذاری کرد
اخبار استارتاپی

کیسون 115 میلیارد تومان در گروه صنعتی رادیس سرمایه‌گذاری کرد

خرداد 23, 1403 10

دومین سرمایه‌گذاری کیسون به مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان بصورت غیرنقدی در گروه صنعتی رادیس «رادیس» انجام پذیرفت. این سرمایه‌گذاری در قالب اعطای زمین، سوله و تجهیزات انجام خواهد شد.

کیسون از بزرگترین شرکت‌های عمرانی کشور است و گروه رادیس نیز در زمینه توسعه و ساخت مصالح عمرانی پیشرفته و دانش‌بنیان فعالیت می‌کند.

ورود به بازار سرمایه؛ هدف جذب سرمایه

امین اسرافیلی، مدیرعامل گروه رادیس هدف از این جذب سرمایه را استفاده از زیرساخت صادراتی موجود در کیسون و ورود به بازار جهانی، دسترسی به بازار شرکت‌های زیرمجموعه کیسون و ایجاد هم‌افزایی با آنها و عرضه سهام رادیس در بازار سرمایه در بازه زمانی سه ساله اعلام کرد.

علی سنگینیان، معاون سرمایه‌گذاری گروه کیسون، در خصوص این سرمایه‌گذاری عنوان کرد: “شرکت‌های بزرگ و قدیمی براساس مدل‌هایی که سال‌ها جا افتاده است فعالیت می‌کنند اما کسب‌وکارهای کوچک نوآور می‌توانند با ریسک‌پذیری و چابکی بالا، این کسب‌وکارهای بزرگ را به چالش بکشند.”

وی در ادامه افزود: “در کیسون تلاش کرده‌ایم‌ با تغییرات فناوری و نوآوری تطبیق پیدا کنیم و کسب‌وکارمان را با کیفیت بهتر، هزینه کمتر و سود بیشتر ادامه دهیم. در همین راستا سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها را شروع کردیم. با همکاری شناسا شرکت بیلدز‌آپ را تأسیس کردیم تا در استارتاپ‌های مرحله اولیه (Early Stage) سرمایه‌گذاری کنیم. چهار تیم را شناسایی کرده‌ایم و در اولین مورد در یک شرکت که در حوزه معاملات آنلاین و کارشناسی املاک فعالیت می‌کند سرمایه‌گذاری کردیم.”

فروش بیش از 100 میلیاردی در سال 1400

مدیر سابق سرمایه‌گذاری صندوق بهمن در لینکدین خود به سرمایه‌گذاری 1.2 میلیارد تومانی این صندوق در سال 1397 در رادیس اشاره کرد. وی فروش ماهانه رادیس را در سال 97، 200 میلیون و فروش سال 1400 این شرکت را بیش از 100 میلیارد و سود بیش از 40 میلیارد اعلام کرد.

گروه آچاره؛ اولین سرمایه‌گذاری کیسون

شرکت کیسون پیش‌تر نیز مبلغ ۷۲ میلیارد تومان در هلدینگ سانا گستر سبز که استارتاپ‌های آچاره، آچاره بازار، آچاره سازه و اوبار را در پورتفوی خود دارد، سرمایه‌گذاری کرده بود.

         

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×