آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » گزارش بازاریابی دیجیتال ایران در سال ۱۴۰۱​
اخبار استارتاپی

گزارش بازاریابی دیجیتال ایران در سال ۱۴۰۱​

شهریور 7, 1402 50

روایت یکتانت از بازاریابی دیجیتال ایران در سال ۱۴۰۱​ منتشر شد. در این گزارش قسمت‌های مختلف بازاریابی دیجیتال با تکیه بر آمار و داده‌های مستخرج از منابع گوناگون، وضعیت فعلی فضای این حوزه در ایران را به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد. به منظور تهیه این گزارش، مجموعه‌های دیگری در کنار یکتانت در تدوین ساختار و روش‌شناسی پژوهش و نیز تهیه و جمع‌آوری داده‌ها مشارکت داشتند.

اعداد و ارقام گزارش

نکته حائز اهمیت این گزارش نرخ هشتاد درصدی کاربرانی است که از  VPN استفاده می‌کنند. توزیع سنی و تحصیلی کاربران VPN نشان میدهد 97درصد کاربرانی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند بین 17-15 سال سن دارند و از هر سه دانش‌آموز مقطع ابتدایی، دو نفر از آنان فیلترشکن دارد.

دلایل استفاده ایرانیان از اینترنت

بر اساس این گزارش، ارتباط با خانواده و دوستان با 73درصد بالاترین دلیل استفاده ایرانیان از اینترنت است. پس از آن کسب اطلاعات و خرید اینترنتی در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

اینستاگرام، قلاب عادت‌ساز 

طبق آمار بدست آمده از مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، بیش از 70درصد مردم ایران به طور مداوم از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. بطوریکه تعداد کاربران ایرانی اینستاگرام در چهار سال اخیر رشد 43% داشته است.

گران‌ترین استوری تبلیغاتی 

میانگین تعرفه استوری‌های تبلیغاتی اینفلوئنسرها 6.5 میلیون تومان عنوان شده است. بر اساس این گزارش، در سال 1401 صفحات و اینفلوئنسرهای ایرانی حوزه خانه و سبک زندگی یک چهارم کل درآمد از تبلیغات را داشته‌اند.

برای دسترسی به فایل کامل گزارش کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×