آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » گزارش سالانه سداد: سهم 12.5 درصد از تعداد تراکنش‌های ماهانه
اخبار استارتاپی

گزارش سالانه سداد: سهم 12.5 درصد از تعداد تراکنش‌های ماهانه

اسفند 22, 1401 130

شرکت پرداخت الکترونیک سداد در سال 1393 از سوی بانک ملی ایران مأموریت یافت تا به ارائه محصولات و خدمات نوین در زمینه پرداخت الکترونیکی بپردازد. این شرکت درحال‌حاضر خدماتی همچون کارتخوان(POS)، درگاه پرداخت اینترنتی(IPG)، اپلیکیشن پرداخت (ایوا و پالس) و کد دستوری 737 را ارائه می‌کند.

نخستین گزارش رسمی شرکت پرداخت الکترونیک سداد در بازه زمانی ابتدای دی 1400 تا پایان آذر 1401 منتشر شد. بر اساس این گزارش، ماهانه بیش از 883 هزار میلیارد تومان تراکنش در صنعت پرداخت الکترونیک صورت می‌گیرد که سهم سداد از آن، 12.5 درصد است. علاوه بر آن،  سداد  با پردازش ماهانه 300 میلیون تراکنش به ارزش 104 هزار میلیارد تومان در رتبه سوم بیشترین مبلغ تراکنش الکترونیک در کشور پس از به‌پرداخت ملت و سامان قرار دارد.

نمودار سرانه مبلغ تراکنش ماهانه نشان می‌دهد، سداد پس از شرکت به‌پرداخت ملت در رتبه دوم با 122 میلیون تومان تراکنش ماهانه هر کارتخوان در PSPهای کشور قرار دارد. سداد اظهار میکند هزینه پردازش هر تراکنش در پایانه‌های فروشگاهی 304 تومان است و پشتیبانی هر کارتخوان، ماهانه به‌طور میانگین 72 هزار تومان هزینه دارد.

طبق گزارش منتشرشده سالانه سداد، پرتراکنش‌ترین پذیرندگان POS این شرکت به تفکیک صنف فعالیت، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های محصولات غذایی هستند. داروخانه‌ها نیز کمترین تراکنش را در مقایسه با سایر صنایع دارند.

گسترش اینترنت در سال‌های اخیر از یک سو و شیوع کرونا از سوی دیگر، مردم را بیش از پیش به‌سمت خرید آنلاین سوق داده است. درگاه پرداخت اینترنتی نیز اصلی‌ترین راه برای انجام دادوستدهای مالی است. سداد در این زمینه دو راهکار «درگاه پرداخت اینترنتی (IPG)  و «درگاه پرداخت درون‌برنامه‌ای» را برای مشتریان خود ارائه کرده است. طبق گزارش، هر ماه به‌طور میانگین 14 میلیون تراکنش اینترنتی پردازش شده که به‌طور میانگین 17 هزار میلیارد تومان ارزش داشته و درصد موفقیت این نوع پرداخت‌ها نیز 99.9 درصد بوده است. «پرداخت قبض آب، برق و گاز» و «استعلام پرداخت جریمه خودرو» پرتراکنش‌ترین کسب‌وکارها در IPG سداد به تفکیک صنعت فعالیت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×