آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » گزارش عملکرد 1401 تپسل: سهم هر ایرانی، 16 نمایش در روز
اخبار استارتاپی

گزارش عملکرد 1401 تپسل: سهم هر ایرانی، 16 نمایش در روز

اردیبهشت 25, 1402 80

آگاهی از آمار تبلیغات برای صاحبان کسب و کارها، اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌ها که به دنبال راه‌حل‌های بهینه تبلیغاتی و یا روش‌های کسب درآمد از آنها هستند، بسیار ارزشمند است. بنابراین، بررسی گزارش سالانه تپسل، که به عنوان یکی از عوامل مهم در صنعت تبلیغات دیجیتال شناخته می‌شود، می‌تواند بسیار مفید باشد. این گزارش شامل آمار ترافیک تبلیغاتی در داخل اپلیکیشن‌های بازی و غیربازی، وبسایت‌ها، توزیع ترافیک بر اساس دستگاه، صنایع مختلف تبلیغ‌دهنده و ناشران، و سایر اطلاعات مفید دیگر را برای فعالان و علاقه‌مندان حوزه دیجیتال مارکتینگ، فراهم می‌کند.

نگاهی به آمار و ارقام تپسل

تپسل، یک شبکه هوشمند تبلیغات دیجیتال است که به صاحبان کسب و کارها در نمایش انواع تبلیغات خود، از بنری تا ویدیویی، درون اپلیکیشن‌ها و سایت‌های پرمخاطب کمک می‌کند. از سوی دیگر، این شبکه به توسعه‌دهندگان ایرانی کمک می‌کند تا از طریق نمایش تبلیغات درون اپلیکیشن و وبسایت، به درآمد قابل توجهی دست یابند. تپسل با تعداد زیادی از وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های برتر و پرمخاطب ایران همکاری می‌کند که دارای اعتبار بالا هستند. در سال گذشته، تعداد کل ناشران تپسل به بیش از 140هزار وبسایت و اپلیکیشن افزایش یافته؛ همچنین تعداد کل تبلیغ‌دهندگان در همان سال بیش از 70هزار برند بوده است.

آمار ارائه شده در گزارش سالانه تپسل بر اساس داده‌های مربوط به بیش از 520 میلیارد نمایش تبلیغات به بیش از 72 میلیون کاربر فعال ماهانه در طول سال 1401 است.

حجم نمایش تبلیغات تپسل در سال 1401

در سال گذشته، تعداد ایمپرشن‌های ثبت شده برابر با 520میلیارد برآورد شده است که به ازای هر ایرانی، معادل 16 نمایش در روز می‌شود. همچنین، میزان ایمپرشن ماهانه در سه سال متوالی تا پایان سال 1401 به شرح زیر بوده است:
سال 99: 23 میلیارد ماهانه
سال 1400: 36 میلیارد ماهانه
سال 1401: 43 میلیارد ماهانه

وضعیت تبلیغ دهندگان تپسل در صنایع مختلف

نمودار زیر نشان‌دهنده تعداد کسب و کارهایی است که در هر صنعت با تپسل همکاری می‌کنند. به عنوان مثال، در صنعت حمل و نقل تعداد کمی از برندها تبلیغات انجام می‌دهند، اما هزینه کرد آن‌ها بیشتر است. همچنین، این نمودار نشان می‌دهد که حجم نمایش در صنایع مختلف نیز متفاوت است و معمولاً حجم نمایش با هزینه کرد رابطه مستقیمی دارد.

تاثیر مناسبت‌ها و رویدادها بر تعداد نمایش تبلیغات

بر اساس نمودار زیر، اختلالات شدید اینترنت و فیلترینگ تبلیغات گوگل باعث کاهش تعداد نمایش تبلیغات در مهر و آبان‌ماه شده است. دی و بهمن‌ 1401 به دلیل تبلیغات عیدانه، بیشتری تعداد تبلیغات رقم خورده است.

اعداد شاخص تپسل در سال 1401

براساس گزارش سالانه شرکت تپسل، در سال گذشته، بیشترین حجم نمایش برای یک تبلیغ‌دهنده بیش از 73 میلیارد و بیشترین تعداد کلیک برای یک تبلیغ‌دهنده بیش از 38 میلیون بوده است. ادورتایزری نیز بیشترین تعداد نصب را با بیش از 1.5 میلیون نصب داشته است. همچنین، این ادورتایزر بیش از 5 هزار محتوای تبلیغاتی تولید کرده است. در ضمن، بیشترین قیمت کلیک به مبلغ 30 هزار تومان ثبت شده است که این قیمت توسط یک مشتری در جام جهانی فوتبال و در روز بازی ایران-ولز تعیین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×