آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » گزارش عملکرد پلتفرم پاداش نقدی داپ اپ منتشر شد
اخبار استارتاپی

گزارش عملکرد پلتفرم پاداش نقدی داپ اپ منتشر شد

مرداد 21, 1402 80

شرکت داپ‌اپ در تیرماه سال 1398 فعالیت خود را با عنوان اولین پلتفرم پاداش نقدی خرید (Cash Back) آغاز کرد. اصلی‌ترین خدمات ارائه شده توسط داپ‌اَپ شامل پلتفرم پرداخت، اعطای اعتبار، وام خرید و مدیریت ثروت می‌شود. این شرکت در گزارشی به تفصیل عملکرد سال‌های فعالیت خود را مورد بررسی قرار داده و جزئیات این عملکرد را به صورت عددی به مخاطبان خود ارائه نموده است. به گفته داپ‌اَپ، در ماه اسفند ۱۴۰۱، بیشترین حجم تراکنش‌های اعتباری را ثبت نموده و همچنین ارزش بیشتری از سایر ماه‌ها را به خود اختصاص داده است.

کاربران داپ‌‌اَپ

بر اساس این گزارش، داپ‌اَپ توانسته است تعداد کاربران خود را در پایان خرداد ماه 1402 با نرخ رشد مرکب سالانه 782درصدی در طول سه سال، به بیش از دو میلیون برساند. طبق اعلام داپ‌اَپ، همهٔ افرادی که در پلتفرم ثبت‌نام کرده‌اند، به عنوان کاربران فعال محسوب می‌شوند. از این مجموعه، ۵۳درصد افراد شماره کارت بانکی خود را در پروفایل خود ثبت نموده‌اند و ۷.۴درصد از آنان حداقل یک تراکنش با داپ‌اَپ داشته‌اند. همچنین، ۲.۵ درصد از کاربران حداقل پنج تراکنش با داپ‌اَپ را انجام داده‌اند.

جذب مشتری

روش‌های جذب مشتری توسط داپ‌اَپ از طریق چندین کانال مختلف، از جمله وب‌سایت، تردپارتی، ارگانیک، واسطه، پیام تبلیغاتی و سازمانی، تنظیم شده است. در این میان، کانال سازمانی با نسبت ۵۳.۵ درصد، نقش بیشتری در جذب مشتریان ایفا نموده و به عنوان اصلی‌ترین راهبرد در جذب مشتریان شناخته شده است.

پراکندگی کسب‌وکارها

داپ‌‌اَپ بیش از 17هزار مرچنت دارد؛ از این تعداد ۱۱۵۱۸ عدد از آنها در تهران مستقرند و ۲۲۰۹ عدد از آنها در سایر استان‌ها مستقر هستند.

مبلغ و تعداد تراکنش

بر اساس نمودار دوره‌ای در تیرماه سال گذشته، ۳۷درصد از تراکنش‌ها و ۴۹درصد از مبلغ تراکنش‌ها از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان انجام شده است. این درصدها در دوره زمانی مشخصی در سال گذشته، یعنی از تیر ۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۱، به ترتیب ۴۱ و ۳۳ درصد بوده‌اند.

فروشگاه‌ها و صنف‌ها از نظر مبلغ و تعداد تراکنش

براساس اطلاعات ارائه شده در گزارش در حوزه تراکنش‌های مالی، سوپرمارکت‌ها و خواربار با سهم ۵۸ درصد، به عنوان فعال‌ترین فروشگاه‌ها در تراکنش‌ها به شمار می‌آیند. صنف مربوط به آرایش و بهداشتی با سهم سه درصدی، کمترین تعداد تراکنش‌ها را داشته است. همچنین، نمودار مبلغ تراکنش‌های فروشگاه‌های خرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز اطلاعات مهمی را ارائه می‌دهد. بر اساس این نمودار، فروشگاه‌های خرد با سهم ۵۶.۰ درصد، بیشترین مبلغ تراکنش‌ها را دارا بوده و در این زمینه اولین جایگاه را دارند. از سوی دیگر، فروشگاه‌های زنجیره‌ای با سهم ۴۴.۰ درصد، در رتبه دوم این شاخص قرار دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

توریع وام‌ها و اعتبار خرید

براساس نمودار توزیع وام و اعتبار خرید پرداختی، لون ۳۰ با سهم ۶۸درصدی پرتقاضاترین طرح قسطی شرکت برای کاربران بوده است. لون ۲۰ با ۱۴ درصد و لون ۱۰ با سهم ۱۲درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×