آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » گزارش عملکرد 1401 حرکت اول منتشر شد
اخبار استارتاپی

گزارش عملکرد 1401 حرکت اول منتشر شد

فروردین 5, 1402 120

شرکت کسب و کارهای نوپای حرکت اول، بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر گروه همراه اول، با انتشار گزارش عملکردی خود در سال مالی 1401، به تفصیل در مورد اهداف، دستاوردها و برنامه های آتی خود پرداخت.

در این گزارش، حرکت اول با معرفی تفضیلی استارتاپ‌های سبد سرمایه گذاری خود اعلام کرد از ابتدای فعالیت در هشت کسب و کار مشارکت هم‌سرمایه‌گذاری انجام داده و در 28 شرکت بصورت مستقیم سرمایه‌گذاری کرده است. علاوه بر آن این شرکت، مجموع فروش 15 هزار میلیارد تومانی در یکسال را در شرکت‌های سرمایه‌پذیر خود پیش‌بینی کرده است.

مدیران حرکت اول، چهره‌های شناخته شده اکوسیستم نوآوری

با توجه به اسامی پنج نفره هیئت‌مدیره شرکت کسب و کارهای نوپای حرکت اول، می‌توان اسامی چهره‌های شناخته شده اکوسیستم کارآفرینی کشور را مشاهده کرد.

پورتفوی سرمایه‌گذاری

در ادامه گزارش سال 1401، این شرکت سبد سرمایه‌گذاری خود را در نمودار زیر مشخص کرده است. چهار شرکت آچاره، میاره، جاجینگا و فلای تودی در مرحله رشد و 9 شرکت در مرحله میانی قرار دارند. توقف عملیات استارتاپ آدرس نیز مشخص شده است.

حرکت اول و پول هوشمند

حرکت اول در دو سال گذشته در راستای هم‌‎افزایی با همراه اول، امکان استفاده از زیرساختهای این اپراتور را در قالب حمایت و آورده غیرنقدی برای کسب‌وکارهای پورتفوی خود فراهم کرده است.

حرکت اول و شتابدهی

حرکت اول در همکاری با دانشگاه‌ها در سه هاب بهشتی، اصفهان و شیراز سرمایه‌گذاری کرده است. در این فرآیند، هاب ها مسئولیت بررسی و ارزیابی ایده ها و تیم ها و تعيين استارتاپ‌های منتخب را همراه با تامین فضای کار اشتراکی، ارائه مربیگری و مشاوره، برگزاری کارگاه های آموزشی و ایجاد و به اشتراک گذاری شبکه ارتباطی را بر عهده دارد و حرکت اول در کنار تحقق مسئولیت نظارتی خــود بــر اجــرای برنامــه مصـوب و تامین مـالی سرمایه گـذاری های منتخـب، این فرآینـد را تکمیـل می‌کند.

برنامه‌های پیش‌رو

در پایان گزارش، حرکت اول برنامه‌های آتی خود را در هفت بخش سرمایه‌گذاری، حمایت و همراهی کسب و کارهای پرتفو در فرایند رشد، هم‌افزایی در گروه، راهبرد، حوزه ارتباطات و برندینگ، سرمایه انسانی و توانمندسازی اکوسیستم بیان کرده است. برای دریافت گزارش کامل اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×