آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » گزارش نوبیتکس در سال 2023: سرمایه‌گذاری 65 میلیارد تومانی بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر نوبیتکس
اخبار استارتاپی

گزارش نوبیتکس در سال 2023: سرمایه‌گذاری 65 میلیارد تومانی بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر نوبیتکس

اسفند 14, 1402 60

صرافی رمزارز نوبیتکس، گزارش سال 2023 خود را با عنوان داستان نوآوری و فراگیری منتشر کرد. چشم‌انداز نوبیتکس در این گزارش، تبدیل شدن به یکی از ۳ شرکت برتر ارائه‌دهنده خدمات مالی بلاکچین‌محور در سطح خاورمیانه تا سال 2030 اعلام شده است.

نوبیتکس در این گزارش اعلام کرد در بهمن 1402 تعداد کاربران این صرافی رمزارز از مرز 6 میلیون نفر عبور کرده است و در مقایسه با سال قبل تعداد کاربران جدید جذب شده به نوبیتکس 28درصد رشد داشته است.

نوبیتکس با مقایسه نرخ رشد کاربران خود و جهان عنوان کرده نرخ رشد کاربران نوبیتکس از متوسط رشد جهانی در چند سال اخیر بیشتر بوده است.

رشد 4 درصدی سهم زنان از معاملات

گزارش نوبیتکس نشان میدهد در سال 2023 در مقایسه با سال قبل، سرعت جذب کاربران جدید به نوبیتکس با رشد 50 درصدی همراه بوده و 22 درصد از معاملات انجام شده در نوبیتکس توسط زنان صورت پذیرفته است.

همزمان با افزایش سهم زنان از معاملات نوبیتکس، ارزش دارایی رمزارزی آنها هم رشد داشته؛ به طوری که نسبت دارایی زنان به مردان از 15.4 درصد در سال قبل به 17.33 درصد در سال 2023 رسیده است.

محصولات نوبیتکس

موقعیت فروش تعهدی، قابلیت استیکینگ و خرید تعهدی، محصول لاکت‌ولت و نوبی‌دکس، قابلیت ییلدفارمینگ برخی از محصولاتی هستند که نوبیتکس در سال 2023 به سبد محصول خود افزوده است.

 

بیش از هفتاد میلیارد سود محقق‌شده کاربران از فروش تعهدی

کاربران نوبیتکس از معاملات تعهدی در سال ۲۰۲۳، ۷۰ میلیارد تومان سود کرده‌اند.

معاملات تعهدی، مدل معاملاتی اســت کــه معامله مارجین را متناســب با قوانین ایران در دســترس کاربران قرار میدهد. با توجه به گزارش نوبیتکس، در بازارهای جهانی، معاملات مارجین در 3 محور به کمک فعالان بازارهای مالی آمده است:

  1. کاربران میتوانند با وثیقه محــدود، مبالغ بالاتری را معامله کنند (اهرم).
  2. کاربران میتوانند بدون داشــتن یک دارایی آن را به فروش برسانند.
  3. معاملات تعهدی به کارآمدتر شــدن بازار و افزایش عمق آن کمک میکند.

چشم‌انداز

چشم‌انداز نوبیتکس در این گزارش، تبدیل شدن به یکی از ۳ شرکت برتر ارائه‌دهنده خدمات مالی بلاکچین‌محور در سطح خاورمیانه تا سال 2030 اعلام شده است.

امیرحسین راد، مدیرعامل نوبیتکس در مراسم رونمایی از این گزارش، ضمن اشاره به این نکته که نوبیتکس توانسته است از کشورهای منطقه کاربر بگیرد، عنوان کرد:

در سال‌های آینده یکی از اقدامات مهم ما زمینه‌سازی برای حضور جدی‌تر در حوزه بین‌الملل است.

ایفای نقش به‌عنوان سرمایه‌گذار خطرپذیر شرکتی (CVC)

نوبیتکس از نیمه سال 2023 از طریق بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر خود، در حوزه‌های رمزارز و بلاکچین، فین‌تک، زیرســاخت و هوش مصنوعی، بیش از 65 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

وحید شامخی، معاون توسعه کسب‌وکار نوبیتکس با اشاره به این موضوع که 8 درصد دارایی ایرانی‌ها رمزارز است، عنوان کرد:

بر اساس داده‌های چین آنالیسیس تخمین دارایی ایرانی‌ها در کریپتو حدود 5 میلیارد دلار است.

 

برای مطالعه متن کامل گزارش، کیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×