آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » گزارش وینداد: بازار 15 هزار میلیاردی خدمات حقوقی در ایران
اخبار استارتاپی

گزارش وینداد: بازار 15 هزار میلیاردی خدمات حقوقی در ایران

اسفند 21, 1401 130

گزارش عملکرد سالانه وینداد در حالی منتشر شد که خبر رشد ۲ برابری این استارتاپ حقوقی را منعکس می‌کرد. وینداد در گزارش سالانه‌اش، خود را رهبر بازار خدمات حقوقی با بیش از ۴۵ هزار کاربر ثبت‌نامی معرفی کرد. همچنین در این گزارش، بازار خدمات حقوقی کسب و کارها در ایران ۱۵ هزار میلیارد در نظر گرفته شده است.

وینداد یک استارتاپ حوزه فناوری‌ حقوقی است که کار خود را از سال ۱۳۹۶ آغاز کرده است. این استارتاپ ارائه‌دهنده خدمات تخصصی حقوقی بصورت آنلاین از جمله خدمات قراردادی، ثبتی، مشاوره‌ای و مالکیت فکری است. در حال حاضر شرکت اسمارت‌آپ، اسمارت‌فاند و توسعه کارآفرینی بهمن سه سرمایه‌گذاری این استارتاپ به شمار می‌روند.

بازار جهانی فناوری‌های حقوقی

در سال 2022 اندازه بازار جهانی فناوری‌های حقوقی بیش از 30 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

بازار خدمات حقوقی در ایران

در ایران تغییرات مثبتی طی سال‌های اخیر اتفاق افتاده است و کسب‌وکارهایی در راستای تقویت صنعت فناوری‌های حقوقی و رفع نیازهای مردم به صورت آنلاین، کارآمد و مقرون به صرفه فعالیت خود را شروع کرده‌اند. اندازه بازار خدمات حقوقی در ایران 15 هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است. در ایران بیش از 70 هزار شرکت در سال گذشته و به صورت تجمیعی دو میلیون شرکت ثبت شده است.

فروش ناخالص (GMV) وینداد

بر اساس گزارش سالانه عملکرد وینداد، این شرکت توانسته است فروش ناخالص خود را دو برابر کند. نرخ رشد مرکب سالانه وینداد برابر با 170% است. نمودار زیر رشد سال به سال شرکت وینداد را نشان میدهد. همچنین درخواست اختصاصی نوشتن قرارداد  رشد 200 درصدی و خرید نمونه قرارداد رشد 400 درصدی داشته است.

 

برای مشاهده کامل گزارش اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×