آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » گزارش 1401 دیجی‌کالا: سهم یک درصدی از بازار خرده فروشی آنلاین
اخبار استارتاپی

گزارش 1401 دیجی‌کالا: سهم یک درصدی از بازار خرده فروشی آنلاین

تیر 25, 1402 70

دیجی‌کالا، در گزارش سالانه ۱۴۰۱، فعالیت‌های سال گذشته خود را بررسی کرده و با انجام پیمایش ملی با عنوان “نگرش و احساس مردم نسبت به دیجی‌کالا”، داده‌هایی درباره رفتار خرید اینترنتی مردم را جمع‌آوری کرده است. این پیمایش توسط ایسپا در بهمن ۱۴۰۱ انجام شده است و می‌تواند تصویری از وضعیت تجارت الکترونیک در کشور ارائه دهد.

دیجی کالا در یک نگاه

با توجه به اطلاعات ارائه شده در این گزارش، دیجی‌کالا در سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۱.۵ میلیون بازدید یکتای ماهانه داشته است و در حال حاضر بیش از ۳۰۸ هزار فروشنده در این پلتفرم فعال هستند. همچنین، بیش از ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار کالا در دیجی‌کالا به فروش می‌رسد که این پلتفرم را به بزرگترین فروشگاه اینترنتی در ایران تبدیل کرده است.

مارکت‌پلیس دیجی کالا

با توجه به گزارش منتشر شده توسط دیجی‌کالا، ارزش خالص کالاهای فروخته شده در این پلتفرم در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته، با رشد ۱۹ درصدی مواجه بوده است و نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) ارزش خالص فروش ریالی دیجی‌کالا در طول ۱۰ سال گذشته نیز به ۷۷ درصد می‌رسد. همچنین تعداد فروشنده‌های دیجی‌کالا در سال 1401، با بیش از %23.6 رشد به بیش از 308 هزار فروشنده رسیده است.

خرده فروش آنلاین

خرده‌فروشی آنلاین در سال‌های گذشته راه خودش را در بازار تجارت الکترونیک ایران پیدا کرده است اما هنوز با توجه به آمار گزارش سالانه دیجی‌کالا، سهم خرده‌فروشی آنلاین از کل بازار خرده‌فروشی در ایران به میزان ۴درصد است. این در حالی است که در ترکیه این سهم ۲۰ درصد است. باید توجه داشت که رتبه اول این رقابت در دنیا به کشور چین تعلق دارد که سهم آن در بازار خرده‌فروشی آنلاین به میزان ۴۶ درصد می‌رسد، و ایران در رتبه آخر  این مقایسه است.

 

لازم به ذکر است از سهم 4درصدی خرده فروشی ایران، ۲درصد متعلق به فروشگاه‌های اینترنتی و ۲درصد متعلق به خرده‌فروشی‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی است. از این ۲ درصد سهم فروشگاه‌های اینترنتی، یک درصد از خرید و فروش محصولات به دیجی‌کالا تعلق دارد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×