آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » گزینه “عجله دارم” به تاکسی‌های اینترنتی برمیگردد
اخبار استارتاپی

گزینه “عجله دارم” به تاکسی‌های اینترنتی برمیگردد

خرداد 15, 1403 30

براساس نظریه معاون حقوقی ریاست جمهوری، گزینه عجله دارم مصداق گرانفروشی نیست و سکوهای تاکسی اینترنتی می‌توانند این گزینه را به خدمات خود برگردانند. سکوها مکلفند اطلاعات آنالیز قیمت‌گذاری خود را طی دو هفته به دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور ارائه کنند.

این موضوع در صورتجلسه مورخ نهم خرداد ماه توسط رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار کشور به سازمان‌های مختلف از جمله رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ابلاغ شده است.

سازمان تعزیرات: گزینه «عجله دارم» تخلف و گران‌فروشی است

سازمان تعزیرات حکومتی اسفندماه سال جاری گزینه عجله دارم را مصداق گران‌فروشی اعلام کرده بود و در همین راستا اسنپ و تپسی مجبور به حذف این گزینه از پلتفرم‌های خود شدند.

در ماه‌های گذشته، سخنگوی سازمان تعزیرات خواستار حذف گزینه «عجله دارم» در تاکسی‌های اینترنتی شده و هشدار داده بود: این امر تخلف و گران‌فروشی است.

وی تاکید کرده بود: «عجله دارم» فقط یک گزینه است که فرد به موجب آن باید مبلغ بیشتری پرداخت کند، کسی که این گزینه را انتخاب می‌کند، نه زودتر به مقصد رسانده می‌شود و نه امکان اضافه‌تری به مردم داده می‌شود؛ معمولاً متقاضی را دو، سه بار در انتظار می‌گذارند و نهایتاً زمانی که گزینه عجله دارم را با رقم ۲۵، ۳۰ درصد بالاتر قبول می‌کنند

مدیرعامل اسنپ: گزینه «عجله دارم» به نفع کاربران است

بر اساس اعلام اسنپ این گزینه‌ی‌  امکانی است که از طریق آن کاربران می‌توانند سفر اسنپی‌شان راسریع‌تر آغاز کنند. گاهی کم بودن تعداد رانندگان، بالا بودن تعداد درخواست‌ها در محدوده‌ی شما یا ساعات اوج ترافیک موجب طولانی‌ شدن زمان پذیرش درخواست سفر می‌شود. حتی مدیرعامل اسنپ نیز وجود این گزینه را به نفع کاربران دانسته بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×