» اخبار استارتاپی » گلرنگ تپسی را خرید
گلرنگ تپسی را خرید
اخبار استارتاپی

گلرنگ تپسی را خرید

بهمن 16, 1402 170

در طی دیروز و امروز شرکت تپسی بیش از ۶۸ درصد از سهام خود را در بازار فرابورس فروخت و گروه صنعتی گلرنگ مالک آن شد.
میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی در طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که تمام سهام خود در تپسی را فروخته است.

منشی‌پور، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار تپسی پس از عرضه گفت: امروز یک روز تاریخی برای تپسی و در نگاه من اکوسیستم استارتاپی کشور است.
وی افزود: امروز تپسی با شبکه‌ای از کاربران شامل ۲۳ میلیون مسافر و بیش از ۲.۵ میلیون راننده، زیرساخت فنی کارآمد، هوش مصنوعی مقیاس‌پذیر و نیروهای متخصص، بستری آماده برای رشد چند ده‌برابری در اقتصاد دیجیتال کشور است.

میلاد منشی پور

منشی‌پور اشتیاق خود را برای همراهی تپسی در ادامه مسیر علیرغم فروش تمام سهامش، ابزار کرد. علاوه بر منشی‌پور، سایر هم‌بنیانگذاران تپسی ( هومن دمیرچی و حمید مهینی) نیز با فروش سهامشان از جدول سهامداری خارج شدند.
گفتنی است تپسی در بدو ورود به بازار بورس ۱۱۰۰ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده بود که با ارزش عرضه انجام‌شده رشدی ۹۰ درصدی را در بازه ۱.۵ ساله نشان می‌دهد.
گروه صنعتی گلرنگ پس از ورود به بازار دلیوری غدا توسط شرکت زیرمجموعه خود یعنی افق کوروش( افود )، با خرید سهام شرکت تپسی، گامی دیگر در تکمیل زنجیره تامین خود برداشته است.
گلرنگ پیش‌تر با خرید زپ، الوپیک و دارتیل اقدام به تقویت پرتفوی لجستیک خود کرده بود. اکنون نیز با خرید حداکثری سهام شرکت تپسی، به‌دنبال گسترش قدرت لجستیک خود است. این امر نشان‌دهنده درک عمیق گلرنگ از نیاز بازار به ارائه خدمات سریع و با کیفیت سرویس دلیوری است.

به نظر می‌رسد گلرنگ با سرعت زیادی در حال ورود به بازارهایی است که قبلا در تصاحب دیجی‌کالا و اسنپ بوده است. با توجه به گستردگی شبکه‌ی ارتباطی‌ گلرنگ و دسترسی به منابع مالی فراوان، به زودی تبدیل به یک حریف قدر برای دیجی‌کالا و اسنپ خواهد شد.
شما پیش‌بینی میکنید هر کدام از قطب‌های سه گانه گلرنگ، دیجی‌کالا و اسنپ بتوانند تا چه اندازه در بازارهای غذا، دلیوری، کالای تندمصرف و … نفوذ کنند و سهم بازار بدست آورند؟ و برنده نهایی این بازارها چه کسی خواهد بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×