» اخبار استارتاپی » علی‌بابا تاکنون ۵ هواپیما و ۵۰ اتوبوس برای راه‌اندازی ایرلاین و شرکت اتوبوسرانی خود فراهم کرده است
اخبار استارتاپی

علی‌بابا تاکنون ۵ هواپیما و ۵۰ اتوبوس برای راه‌اندازی ایرلاین و شرکت اتوبوسرانی خود فراهم کرده است

شهریور 27, 1403 00

علی‌بابا در آستانه راه‌اندازی ایرلاین خود با ۵ هواپیما و شرکت اتوبوسرانی با ۵۰ اتوبوس است. توحید علی‌اشرفی، مدیرعامل علی‌بابا، اعلام کرد که این شرکت برنامه‌ای برای توسعه زنجیره تأمین خود دارد و بخشی از این برنامه، راه‌اندازی ایرلاین اختصاصی است. او اظهار داشت که چندین هواپیما وارد کشور شده‌اند و نیروهایی در این حوزه فعالیت می‌کنند، اما ایرلاین علی‌بابا هنوز مجوزهای لازم را دریافت نکرده و انتظار می‌رود که در نیمه اول سال آینده به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کند.

علی‌اشرفی همچنین از پیشرفت در بخش ناوگان اتوبوسرانی علی‌بابا خبر داد و گفت که  تاکنون حدود ۵۰ اتوبوس را وارد کرده‌اند یا در حال ترخیص از گمرک است. وی افزود که علی‌بابا قصد دارد ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی خود را گسترش دهد و با ارتقای تجربه مشتریان در زنجیره تأمین، هم به نفع شرکت و هم به نفع مشتریان و کشور عمل کند. او پیش‌بینی کرد که این اقدامات در آینده به ثمر برسد.

مجید حسینی‌نژاد، مدیرعامل سابق علی‌بابا، پیش‌تر در رویداد یلداسامیت برای نخستین‌بار از ورود مستقیم این شرکت به بازار ایرلاین و اتوبوسرانی خبر داده و اعلام کرده بود که نام ایرلاین اختصاصی علی‌بابا «دات ایر» خواهد بود.

طبق گزارش شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر پامگرنت، ارزشگذاری علی‌بابا در اردیبهشت ماه سال جاری، با نزدیک شدن این شرکت به سوددهی، از حدود ۵۰ میلیون یورو به ۷۷ میلیون یورو افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×