» اخبار استارتاپی » وزیر ارتباطات: زمان ورود پلتفرم‌های بومی به عرصه بین‌الملل فرا رسیده است
اخبار استارتاپی

وزیر ارتباطات: زمان ورود پلتفرم‌های بومی به عرصه بین‌الملل فرا رسیده است

شهریور 27, 1403 00

سیدستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در نشستی با عنوان «خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات» که با شرکت معاونان وزارت و مدیران سکوها و پیام‌رسان‌های داخلی برگزار شد، با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های موجود برای گسترش فعالیت‌های سکوهای بومی در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای، اعلام کرد که اکنون زمان مناسب برای ورود این پلتفرم‌ها به عرصه جهانی فرا رسیده است و دولت چهاردهم با جدیت این رویکرد را دنبال خواهد کرد.

او در این جلسه رشد و پیشرفت پلتفرم‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی را «قابل تقدیر» دانست و بیان کرد که هدف اصلی این وزارتخانه در حال حاضر، حمایت از حضور پیام‌رسان‌های ایرانی در سطح بین‌المللی، به‌ویژه در کشورهای منطقه یا کشورهای هم‌پیمان مانند سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای و گروه بریکس است.

هاشمی همچنین افزود که وزارت ارتباطات به حمایت‌های خود از سکوها و پیام‌رسان‌های بومی ادامه خواهد داد و این حمایت‌ها با توجه به شرایط و نیازهای روز انجام خواهد شد.

او توضیح داد که حمایت هدفمند از سکوها و پیام‌رسان‌های داخلی به معنای تأمین منابع و زیرساخت‌هایی است که با اهداف جدید همخوانی دارد و مهم‌ترین هدف کنونی این وزارتخانه، ورود پیام‌رسان‌های کشور به بازارهای بین‌المللی، به‌ویژه کشورهای منطقه و هم‌پیمان است.

همچنین هاشمی به یکی از موانع اصلی در ارائه خدمات بر بستر سکوهای داخلی اشاره کرد و آن را «حبس داده‌های مردم توسط نهادها و سازمان‌های دولتی» نامید. او تأکید کرد که دولت جدید با جدیت قانون «داده‌ها و اطلاعات ملی» (دوام) را پیگیری خواهد کرد تا با آزادسازی داده‌های مردم، هم زندگی آن‌ها راحت‌تر شود و هم امکان ارائه خدمات بهتر بر بستر سکوهای داخلی فراهم گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×