» اخبار استارتاپی » هشدار پلیس فتا به فروشگاه‌های اینترنتی فاقد اینماد
اخبار استارتاپی

هشدار پلیس فتا به فروشگاه‌های اینترنتی فاقد اینماد

مهر 22, 1403 20

رئیس پلیس فتا فراجا اعلام کرد که سایت‌های اینترنتی فاقد اینماد (نماد اعتماد الکترونیکی) که به فعالیت‌های اقتصادی مشغول هستند، به پلیس امنیت اقتصادی معرفی خواهند شد.

سردار وحید مجید، رئیس پلیس فتا فراجا، در خصوص فعالیت فروشگاه‌های مجازی که بدون داشتن اینماد اقدام به خرید و فروش کالاهایی از جمله محصولات گران‌قیمت می‌کنند، توضیح داد: «تمام پلتفرم‌هایی که در حوزه اقتصادی فعالیت دارند، ملزم به دریافت اینماد از وزارت صمت هستند. اینماد به نوعی تضمینی برای رعایت اصول و قوانین فعالیت اقتصادی آنهاست.»

وی همچنین تصریح کرد که پلیس فتا سایت‌هایی که بدون داشتن اینماد اقدام به فعالیت‌های اقتصادی می‌کنند را برای رسیدگی به پلیس امنیت اقتصادی ارجاع می‌دهد.

در همین زمینه، معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت، شاه‌میرزایی، در یکی از نشست‌های وزارت صمت اظهار داشت که خرید و فروش طلا و فلزات گرانبها در بستر تجارت الکترونیک، اغلب با مشکلات و کلاه‌برداری‌هایی از نوع خالی‌فروشی مواجه است. وی افزود: «برخی از پلتفرم‌ها بدون داشتن مجوزهای لازم اقدام به فروش طلا کرده‌اند که این امر باعث زیان به خریداران می‌شود. در همین راستا، سامانه هوشمند معاملات طلا و فلزات گرانبها راه‌اندازی شده تا از این نوع سوءاستفاده‌ها جلوگیری شود.»

طبق این گزارش، سامانه مذکور در مردادماه سال جاری توسط وزارت صمت برای افزایش نظارت بر فروش طلا راه‌اندازی شده است، اما همچنان مشاهده می‌شود که برخی فروشگاه‌های اینترنتی حتی برای دریافت نظارت‌های اولیه، اینماد نیز ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×