آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » گزارش بازار خودرو ایران: 20درصد خودروهای صفر دارای مشکل بدنه و یا فنی هستند
اخبار استارتاپی

گزارش بازار خودرو ایران: 20درصد خودروهای صفر دارای مشکل بدنه و یا فنی هستند

خرداد 5, 1402 120

شرکت همراه مکانیک گزارشی از آخرین وضعیت خودروی ایران منتشر کرد. در این گزارش به رفتار آنلاین خریداران خودرو، شایع‌ترین ایرادات خودروها، رشد قیمت خودرو و پرفروش‌ترین خودروها پرداخته شده است.

رشد تاریخی قیمت‌ها در سال 1401

روند افزایش قیمت خودروها از آذر ماه 1401 شروع شد و تا اواسط اسفند ادامه داشت. افزایش قیمت ارز و عدم تعادل بین عرضه و تقاضا، مهم‌ترین عوامل افزایش قیمت خودرو در سال 1401 بود.

مهم‌ترین دلیل رشد چشمگیر قیمت خودروهای کارکرده، قیمت پایین‌تر این خودروها و در نتیجه تقاضای بالاتر بازار برای آن‌ها بوده است.

خودروهای ایرانی با بیشترین قیمت رشد سالانه

خودروهای داخلی صفر به طور متوسط 92درصد رشد داشته‌اند. در این میان سمند LX معمولی با 102% رشد پیشتاز بوده است. این خوردو در ‌ماه‌های اسفند 1401 و فرودین 1402 به بیشترین قیمت خود معادل حدودا 480میلیون تومان رسیده است.

حجم معاملات خودرو در نمایشگاه همراه مکانیک

نمودار زیر سهم خوردوهای داخلی، وارداتی و چینی از معاملات همراه مکانیک را نشان می‌دهد.  1200میلیارد تومان ارزش معاملات همراه مکانیک در سال 1401 برآورد شده است. 

شایع‌ترین ایرادات خودروهای کارکرده داخلی

بر اساس این گزارش، 73% از کل خودروهای داخلی دست دوم موجود در بازار، دارای حداقل یک ایراد فنی، بدنه یا آپشن هستند. علاوه بر آن 20% خودروهای صفر دارای مشکل فنی و یا بدنه هستند.

 

87% از کل خودروهای داخلی دست دوم که بیش از ده سال از عمر آن‌ها میگذرد. دارای حداقل یک ایراد فنی، بدنه و یا آپشن هستند. همچنین، 92% از کل خودروهای وارداتی دست دوم که بیش از ده سال از عمر آن‌های می‌گذرد دارای حداقل یک ایراد فنی، بدنه و یا آپشن هستند. طبق نتایج بدست آمده، بیشترین آسیب فنی مربوط به پژوه206 SD و در خودرهای خارجی مگان بوده است.

این آمار در مورد آسیب بدنه، به شرح زیر است:

برای مطالعه کامل این گزارش کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×