» آموزش » مدیریت تیم » بهترین نرم افزارهای مدیریت منابع انسانی برای استارتاپ ها
مدیریت تیم

بهترین نرم افزارهای مدیریت منابع انسانی برای استارتاپ ها

شهریور 31, 1403 10

بهترین نرم افزارهای مدیریت منابع انسانی

یکی از اصلی‌ترین قسمت‌ها در همه کسب‌وکارها بخش منابع انسانی است. به عبارتی این انسان‌ها هستند که اکثر کارها را در قسمت‌های مختلف شرکت‌ها یا ادارات انجام می‌دهند.

به همین دلیل ساماندهی و مدیریت نیروها و فعالیت‌های آن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. برای اینکه فعالیت افراد به درستی برنامه‌ریزی شود، نیاز است تا از نرم افزارها و برنامه‌های باکیفیت در این زمینه استفاده کنیم.

به همین دلیل در این مواقع بهترین نرم افزارهای مدیریت منابع انسانی اهمیت خود را نشان می‌دهند. در ادامه این مقاله ایرانیان استارتاپ نرم افزارها را جهت مدیریت منابع انسانی معرفی می‌کنیم.

 اهمیت استفاده از نرم افزارهای مدیریت منابع انسانی

نرم افزارهای مدیریت منابع انسانی به دلیل سازوکار ویژه‌ای که دارند، موجب نظم دادن به کارها و تقسیم درست وظایف می‌شوند. علاوه بر این، کاهش زمان صرف شده و نظارت روی مسئولیت‌های مختلف نیز از مهم‌ترین مزایای این نرم افزارها به‌حساب می‌آید.

جهت کاهش خطا، ردیابی کارکنان، انجام فرایندها به‌صورت ساده‌تر، اطمینان از تطابق قوانین سازمان با قوانین کشور، سازماندهی بهتر داده‌ها و اسناد، توصیه می‌کنیم که حتماً استفاده از این نرم افزارها را در اولویت قرار دهید.

کامل‌ترین نرم افزارهای مدیریت منابع انسانی

برای اینکه بهتر بتوانید مدیریت کسب‌وکارها را در سازمان‌ها انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم تا از بهترین نرم افزارهای مدیریت منابع انسانی که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم، استفاده کنید:

 1. نرم افزار Rippling

این نرم افزار یکی از بهترین گزینه‌ها برای مدیریت منابع انسانی است که این امکان را در اختیار مدیران کسب‌وکارها قرار می‌دهند تا به فردی شایسته تبدیل شوند. علاوه بر این، کمک می‌کند تا با مدیریت بهتر، افراد را سازماندهی کنند و سودآوری شرکت را افزایش دهند.

نرم افزارهای مدیریت منابع انسانی

این پلتفرم می‌تواند فضایی امن را برای پرسنل و مدیر ایجاد کند تا آن‌ها بتوانند با یکدیگر به تعامل بپردازند. مدیران با کمک این نرم افزار می‌توانند اطلاعات مهم را ثبت کنند و برنامه‌های خود را در آن بگذارند. همچنین با کمک این پلتفرم می‌توان وظیفه هر کدام از کارمندان را در آن مشخص کرد و شرح مختصری از وظایف نیروها را نیز در آن فرستاد. بهتر است بدانید که از این نرم افزار می‌توان برای همه کسب‌وکارها استفاده کرد.

 2. نرم افزار Ultipro

این نرم افزار اقدام برای مدیریت کامل حقوق و دستمزد عالی است و می‌تواند کارمندان و نیروها را به خوبی ساماندهی کند. با کمک Ultipro می‌توانید محیطی امن و پیشرفته را جهت ارتباط مدیران با پرسنل به وجود آورد. با کمک این برنامه می‌توان موارد مختلفی را پشتیبانی کرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • امکان ارسال پیام برای مدیریت و نیروها
  • نمودارهای سازمانی
  • ثبت داده‌ها در یک محیط امن
  • ارائه فضایی بزرگ به رئیس و مدیران جهت ثبت برنامه‌ها
  • مدیریت استخدام‌ها

 3. نرم افزار Bamboo

در لیست بهترین نرم افزارهای مدیریت منابع انسانی می‌توانیم نرم افزار Bamboo را در نظر بگیریم. این برنامه که تحت وب است، می‌تواند همه اطلاعات مهم کارمندان را به طور کامل برنامه‌ریزی کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم افزار می‌توانیم به مدیریت عملکرد، قابلیت گزارش‌دهی، توانایی ارزیابی کارمندان و توانایی ثبت امضاهای الکترونیکی اشاره کنیم.

چنانچه به دنبال نرم افزارهای بیشتری برای مدیریت منابع انسانی هستید و می‌خواهید تمامی کارهای سازمان شما به خوبی پیش برود، این پلتفرم می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند. علاوه بر این، کاربری راحتی دارد و استفاده از آن نیز نیازمند تخصص خاصی نیست.

 4. نرم افزار Rippling

نرم افزار Rippling یک پلتفرم واحد جهت مدیریت قسمت‌های مختلف منابع انسانی است که ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. این نرم افزار می‌تواند IT و منابع انسانی را ترکیب کند و برنامه‌ریزی کارهای مهم شما را به نحو احسن انجام دهد. شما با کمک این نرم افزار می‌توانید همه کارهای کارمندان را از لحظه استخدام تا ترک سازمان به طور کامل بررسی کنید.

با استفاده از این نرم افزار شما می‌توانید به‌راحتی اقدام به مدیریت حقوق و دستمزد، مدیریت رایانه‌ها و برنامه‌ها بدون نیاز به بروز رسانی اطلاعات و قوانین کنید. صفحه کاربری این برنامه بسیار منظم است و شما می‌توانید در هر لحظه به تمام بخش‌های آن دسترسی داشته باشید.

 5. نرم افزار CakeHR

نرم افزار CakeHR نیز جزء بهترین نرم افزارهای مدیریت منابع انسانی محسوب می‌شود که یک برنامه سریع و کاربرپسند است. طراحی این برنامه به‌گونه‌ای است که موجب بهبود تعامل میان کارکنان یک سازمان می‌شود. علاوه بر این، مدیران برای انجام کارهای مهم و ضروری در کمترین زمان می‌توانند از این نرم افزار استفاده کنند. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مدیریت جبران خسارات
  • سیاست‌های مرخصی
  • ردیابی متقاضیان
  • بازخورد ۳۶۰ درجه
  • مدیریت حضور و غیاب
  • مدیریت چرخه کارکنان.

 6. نرم افزار Zenefits

نرم افزار Zenefits یکی از پرکاربردترین، محبوب‌ترین نرم افزارهای مدیریت منابع انسانی محسوب می‌شود. این برنامه بسیار کامل و روان است و می‌تواند حقوق و دستمزد کارمندان و مالیات را به‌صورت خودکار محاسبه کند.

همچنین این پلت فرم به‌صورت کاملاً هوشمند و اتوماتیک کار می‌کند و می‌تواند انواع مزایا حتی برنامه‌های کامل مراقبتی بهداشتی را در اختیار کارمندان و مدیران قرار دهد. در صورتی که مدیر یک ارگان یا سازمان هستید و کارمندان زیادی دارید، بهتر است برای جلوگیری از ایجاد اشتباهات در واریز حقوق و یا ایجاد مشکلات دیگر از این برنامه استفاده کنید.

 7. نرم افزار Slack

نرم افزار اسلک نیز در این لیست قرار دارد و به دلیل ویژگی‌های برجسته خود می‌تواند امکانات فراوانی را در اختیار مدیران قرار دهد. این نرم افزار فضایی را به وجود می‌آورد تا نیروها بتوانند با یکدیگر صحبت کرده و با مدیریت ارتباط برقرار کنند.

علاوه بر این، تبادل اطلاعات با سرعت بالا و ارائه شرح وظایف یا قرار دادن اطلاعات مهم، از دیگر مواردی است که می‌توان در این نرم افزار پیدا کرد. از اصلی‌ترین امکاناتی که صاحبان مشاغل می‌توانند از این نرم افزار به دست بیاورند، عبارتند از:

  • دسته‌بندی مکالمات
  • ارسال پیام به اعضا
  • آپلود انواع فایل
  • ایجاد کانال‌های کاری مختلف
  • ایجاد فضاهای خصوصی و عمومی
  • قابلیت اتصال به نرم افزارهای مدیریتی مختلف

 8. نرم افزار Scoro

اگر به دنبال بهترین نرم افزارهای مدیریت منابع انسانی هستید؛ اما تاکنون نتوانسته‌اید گزینه‌ای مناسب پیدا کنید، ما به شما استفاده از این نرم افزار را پیشنهاد می‌کنیم. این نرم افزار یک برنامه کاربردی است که لیست کاملی از انواع برنامه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این، اقدام به ساماندهی و کنترل راهکارهای شغلی برای کسب‌وکار شما می‌کند.

از برخی مهم‌ترین مزیت‌های این نرم افزار می‌توانیم به زمان‌بندی وظایف، امکان مشارکت آنلاین، شرح وظایف نیروها، بررسی امور حسابداری و مالی، ذخیره اطلاعات در فضای امن، ارائه گزارشات مدیریت و برنامه‌ریزی تماس‌های کاری میان نیروها اشاره کنیم. همچنین این نرم افزار فضایی به وجود می‌آورند که امکان برقراری ارتباط و تعامل مدیریت با پرسنل وجود دارد.

 9. نرم افزار Timely

این نرم افزار نیز یکی از امن‌ترین و معتبرترین برنامه‌های مدیریت منابع انسانی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید نتایج عالی در مورد مدیریت و ارتباط با پرسنل به دست بیاورید. فضای این نرم افزار نامحدود و وسیع است و به شما کمک می‌کند تا بتوانید روزهای یک ماه را برنامه‌ریزی کنید. از برخی مهم‌ترین قابلیت‌های منحصربه‌فرد این برنامه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • شرح وظایف به نیروها
  • امکان مشخص کردن وظیفه پرسنل
  • حذف امور قدیمی و اضافه کردن برنامه‌های جدید
  • تهیه چک لیست از وظایف و برنامه‌های شرکت

 10. نرم افزار CRM

با کمک نرم افزار CRM می‌توان ارتباطی سازنده میان مدیران و مشتریان ایجاد کرد. این برنامه شرایطی را ایجاد می‌کند تا شما به یک مدیر موفق، منظم و سریع تبدیل شوید.

این نرم افزار بر اساس آخرین استانداردهای روز جهان ایجاد شده و تمام اطلاعات را در فضای نامحدود و امن ذخیره می‌کند. در صورت استفاده از این نرم افزار می‌توانید برنامه‌ریزی‌هایی دقیق و بروز را برای کارکنان خود ایجاد کنید و شرایط خوبی را برای پیشرفت کسب‌وکار خود رقم بزنید. این موضوع موجب افزایش سودآوری می‌شود و در رسیدن به درآمد بالا و پیشرفت به شما کمک زیادی می‌کند.

سخن پایانی

برای مدیریت بهتر کسب‌وکارها و همچنین تعامل بیشتر با کارکنان و کارمندان توصیه می‌کنیم تا استفاده از بهترین نرم افزارهای مدیریت منابع انسانی را در اولویت قرار دهید.

البته ابتدا به صورت تخصصی در مورد هر کدام از این نرم افزارها تحقیق کنید تا بتوانید یک گزینه خوب را برای استفاده در نظر بگیرید. این نرم افزارها می‌توانند قابلیت‌های فراوانی را در اختیار شما قرار دهند و مزیت‌های گسترده‌ای دارند.

همچنین موجب صرفه‌جویی در وقت و انرژی شما می‌شوند و از ایجاد اشتباهات مختلف مخصوصاً هنگام واریز حقوق جلوگیری می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×