» معرفی » معرفی کتاب » لیست بهترین کتاب‌های بازاریابی دیجیتال
لیست بهترین کتاب‌های بازاریابی دیجیتال
معرفی کتاب

لیست بهترین کتاب‌های بازاریابی دیجیتال

مهر 28, 1403 30

اگر جزء افراد فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستید، برای پیشرفت در حوزه کسب‌وکار خود باید به مهارت‌ها و روش‌های بازاریابی تسلط و آگاهی کامل داشته باشید.

در این صورت می‌توانید به شکل حرفه‌ای کسب‌وکار خود را تبلیغ کنید و تجارت اصولی را بیاموزید. یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری و آگاهی عمیق این نوع بازاریابی، مطالعه کتاب‌های معتبر و مفید در این زمینه است.

ما در ایرانیان استارتاپ ادامه لیست بهترین کتاب‌های بازاریابی دیجیتال در دنیا را آماده کرده‌ایم که با مطالعه این کتاب‌ها می‌توانید جهت رشد و توسعه فردی، ارتقای شغلی و رونق کسب‌وکار خود قدم‌های بزرگی بردارید.

بهترین کتاب‌های بازاریابی دیجیتال

 لیست بهترین کتاب‌های بازاریابی دیجیتال ایرانی و خارجی

بهترین روش برای آموزش و یادگیری اصولی و حرفه‌ای دیجیتال مارکتینگ و حرکت در مسیر درست بدون اینکه هزینه زیادی پرداخت کنید، مطالعه کتاب‌های این حوزه است.

این کتاب‌ها توسط نویسندگان متخصص نگارش شده‌اند و به‌صورت عمیق و شفاف تمامی مباحث حوزه بازاریابی دیجیتال را به زبان ساده به شما آموزش می‌دهند. در ادامه لیستی از بهترین کتاب‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

 کتاب بازاریابی پرمحتوا اثر جو پولیتزی (Epic content Marketing)

اولین کتابی که در لیست بهترین کتاب‌های بازاریابی دیجیتال برای صاحبان کسب‌وکارها قرار می‌گیرد، کتاب بازاریابی پرمحتوا نام دارد. این کتاب که توسط جو پولیزی نوشته شده است، جزء یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکایی محسوب می‌شود که با نگارش جدید، بازاریابی حرفه‌ای در کسب‌وکارهای امروزی را مورد بررسی قرار داده است. با مطالعه این کتاب یاد می‌گیرید که چطور یک محتوای جدید و باکیفیت برای جذب مشتری تولید کنید.

جالب است بدانید که بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا مطالعه این کتاب را برای پیشرفت و رونق کسب‌وکارشان در اولویت قرار داده‌اند.

نویسنده این کتاب با زبان ساده و واضح تمامی نکات و موارد لازم برای تبلیغ بهینه و باکیفیت برای جذب مشتری را بیان کرده است. اگر در زمینه تولید محتوا، بازاریابی محتوا، استراتژی و… فعالیت می‌کنید؛ حتماً این کتاب را مطالعه کنید.

کتاب بازاریابی پرمحتوا

 کتاب ماشین محتوا؛ استراتژی بازاریابی (connect Machine: Practical Marketing Strategy)

یکی دیگر از بهترین کتاب‌ها برای آموزش و یادگیری عمیق دیجیتال مارکتینگ، کتاب ماشین محتوا اثر دن نوریس است. تمامی نکات، اصول و فوت‌وفن بازاریابی دیجیتال برای یک استراتژی جامع و مفید در این کتاب به زبان ساده و راحت بیان شده‌؛ به همین دلیل نه تنها برای صاحبان کسب‌وکارهای بزرگ بلکه برای افراد تازه کار نیز مناسب است.

آن‌ها با مطالعه توصیه‌های سنجیده، هوشمندانه و نکات علمی می‌توانند در صنعت و کسب‌وکار خود پیشرفت کنند. پس اگر جزء افراد تازه کار هستید، مطالعه این کتاب را به هیچ عنوان از دست ندهید؛ چراکه یاد می‌گیرید بدون هیچ هزینه‌ای کارهای بزرگ و هوشمندانه برای خلق ایده‌های جدید و باکیفیت و جذب مشتری انجام دهید.

 کتاب درک رفتار مصرف‌کننده (Buyology: Understanding Consumer Behavior)

کتاب دیگری که در لیست بهترین کتاب‌های بازاریابی دیجیتال قرار می‌گیرد و خواندن آن به مارکترها پیشنهاد می‌شود؛ درک رفتار مصرف‌کننده نام دارد. این کتاب به پیچیدگی‌های مغز انسان پرداخته و می‌گوید از چه استراتژی و ایده‌های خاصی برای تولید محتوا استفاده کنید تا عملکرد مغز کاربران را برای دنبال کردن محتواها تحت تأثیر قرار دهید.

 کتاب چگونه می‌خواهیم متفاوت فکر کنیم

کتاب چگونه می‌خواهیم متفاوت فکر کنیم اثر بهارگاوا یکی دیگر از کتاب‌های توصیه شده برای فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ است. این کتاب برای آن دسته از بازاریاب‌هایی که به دنبال ایده‌های متفاوت و خاص هستند، مناسب است.

این کتاب به شما آموزش می‌دهد که چه کارهایی برای ایجاد محتوای جدید به‌منظور دیده شدن محصولاتتان انجام دهید تا مصرف کننده به سمت محتوای شما جذب شود.

 کتاب آن‌ها می‌پرسند، شما پاسخ می‌دهید: ایجاد محتوای مشتری محور (They Ask, You Answer: Creating Customer-Centric Content)

مطالعه کتاب آن‌ها می‌پرسند، شما پاسخ می‌دهید اثر مارکوس شریدان را به تمامی بازاریاب‌ها برای رشد و موفقیت توصیه می‌کنیم.

این کتاب پیچیدگی دیجیتال مارکتینگ را بسیار ساده کرده و به کاربران آموزش می‌دهد که چطور یک استراتژی خوب برای ارزش به مشتریان ایجاد کنند. این کتاب به شما آموزش می‌دهد که برای هر کسب‌وکاری چه نوع محتوا و استراتژی ایجاد کنید تا مشتریان وفادار داشته باشید.

کتاب آن‌ها می‌پرسند، شما پاسخ می‌دهید

 کتاب طرح بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک

اگر کسب‌وکار خود را به تازگی راه‌اندازی کرده‌اید یا قصد دارید که کسب‌وکار کوچکی را شروع کنید؛ کتاب طرح بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک نوشته آلن دیپ قطعاً به شما برای شروع و پیشرفت کمک زیادی می‌کند.

این کتاب دیجیتال مارکتینگ را از جنبه‌های مختلفی از جمله شناسایی بازار هدف، روش‌های مختلف بازاریابی، تحلیل و درک رفتار مصرف کننده و… بررسی می‌کند. در نتیجه با مطالعه آن برای مواجهه با چالش‌های بازار رقابتی آماده می‌شوید.

 کتاب گاو بنفش (Purple Cow)

کتاب گاو بنفش اثر ست گادین با به چالش کشیدن استراتژی‌های قدیمی و سنتی و تشویق کسب‌وکارها برای وارد شدن به بازارهای رقابتی، در لیست بهترین کتاب‌های بازاریابی دیجیتال قرار می‌گیرد.

این کتاب با نماد گاو بنفش مطرح کننده بازاریابی به‌صورت منحصربه‌فرد است و به شما آموزش می‌دهد تا با ایجاد محصولات و محتواهای منحصربه‌فرد و جذاب، ذهن مخاطبان را درگیر کسب‌وکار خود کنید تا ترغیب شوند که درباره محصول و خرید آن جستجو کنند.

 کتاب آنچه مشتریان آرزو دارند

یکی دیگر از بهترین کتاب‌ها، آنچه مشتریان آرزو دارند اثر نیکلاس جی وب محسوب می‌شود که راهنمای جامعی برای صاحبان کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک است.

این کتاب با مطالب مفیدی که دارد، به شما آموزش می‌دهد که مشتری از کسب‌وکار شما چه انتظاری دارد و چه محصولی در آینده نزدیک برای مشتریان شما مفید و کاربردی خواهد بود.

به عبارت ساده‌تر این کتاب به شما می‌گوید که مشتری شما چه چیزی را دوست دارد و چه چیزی را دوست ندارد؟ با پیدا کردن پاسخ این دو سؤال به راحتی نیازهای مخاطبان را شناسایی می‌کنید و از رقیب‌های خود جلو می‌زنید.

کتاب آنچه مشتریان آرزو دارند

 سخن پایانی

علم دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال مانند اقیانوسی است که انتها ندارد؛ به همین دلیل برای حرفه‌ای شدن در این علم همواره باید مهارت‌های جدید یاد بگیرید تا از رقیب‌های خود عقب نمانید.

در دنیای بازاریابی دیجیتال فرقی ندارد که شما جزء کسب‌وکارهای حرفه یا تازه کار هستید، در هر صورت برای اینکه در مسیر درست حرکت کنید و شاهد موفقیت و پیشرفت خود باشید، باید مطالعه کتاب‌های بازاریابی دیجیتال را در اولویت قرار دهید تا دانش و آگاهی شما بیشتر شود.

در این مقاله لیست بهترین کتاب‌های دیجیتال مارکتینگ را برای شما بازاریاب‌ها فراهم کردیم؛ با مطالعه این کتاب‌ها شاید در کوتاه مدت متخصص و حرفه‌ای نشوید، اما قطعاً دانش و آگاهی بیشتری برای موفقیت و مواجهه با چالش‌ها به دست می‌آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×